Redman - Doc's da Name 2000 (1998)

Label: Def Jam

1. Welcome 2 da Bricks (1:55)
  2. Let da Monkey Out (3:13)
  3. I'll Bee Dat! (4:31)
  4. Get It Live (3:14)
  5. Who Took da Satellite Van? (Skit) (0:45)
  6. Jersey Yo! (3:17)
  7. Cloze Ya Doorz (3:59)

met Double O, Tame, Diezzel Don, Roz en Young Z

8. I Don't Kare (3:19)
  9. Boodah Break (1:50)
  10. Million Chicken March (2 Hot 4 TV) (Skit) (1:21)
  11. Keep on '99 (4:29)
  12. Well All Rite Cha (4:15)

met Method Man

13. Pain in da Ass Stewardss (Skit) (2:05)
  14. Da Goodness (4:08)

met Busta Rhymes

15. My Zone! (2:36)

met Markie en Shooga Bear

16. Da da Dahhh (3:58)
  17. G.P.N. (Skit) (2:07)
  18. Down South Funk (3:39)

met Erick Sermon en Keith Murray

19. Dogs (3:49)
  20. Beet Drop (1:11)
  21. We Got da Satellite Van! (Skit) (0:56)
  22. Brick City Mashin' (3:10)
  23. Soopaman Lova IV (2:23)

met Dave Hollister

24. I Got a Seecret (3:29)
avatar van thomzi50
Ik heb hem al lang niet meer geluisterd maar had hem niet ceht positief in mijn hoofd. Vandaar drie sterren, wellicht stijgt het cijfer nog.

Relax
Zijn tekst is precies geschreven op de beat, de tekst eindigt mooi op de snare.
De skits zijn wel leuk, maar de beats zijn een beetje erg slecht, goedkope beats dat niet mega klinkt ofzo.
Redman verbeterd de beats wel maar het valt wellicht wel tegen, dit is mijn eerste Redman album namelijk.
#9 daarentegen is wel een goede track.
3.5

L2K
De skits zijn een ripoff van eerder werk op Muddy Waters, maar voor de rest zijn het leuke funky tracks op dit album. Vooral de videoclips van Da Goodness en I'll bee Dat.

Het is niet Red's beste werk, maar hij levert altijd goed werk af

Op zich vind ik dit wel een geinige cd.
Paar leuke skits, vind die Pain In Da Ass Stewardess
wel funny

Heb m vandaag weer gehoord, iets verhoogd mijn vote

avatar van ViciouzZz
L2K schreef:

Het is niet Red's beste werk, maar hij levert altijd goed werk af

Het is GEEN ripp off maar een vervolg op waar ie op Muddy Waters mee begon...

sut
praat nietzo veel poep man over wacke beats en bla bla dit album is misschien niet zijn meesterwerk zoals muddy waters maar het is nog steeds een fockin creatief goed album. Hijs een van de enige die de hiphop echt hiphop houd.

avatar van 5713Finest
Keep on '99 is gewoon heel erg goed!
De rest ook, zijn stem vindt ik echt dope.
Ik geef deze wel een 3.5

I heard the party goin' on in there, well let me shake my stinkin' ass in there - I'll Bee Dat

avatar van principal2000
Redman doet weer wat we van hem gewend zijn: funky beats, grappige lyrics en leuke skits. Al met al is dit niet zijn beste album imo, maar wel een degelijk en 'typisch' Redman album.

avatar van MAS
MAS
Redman en Busta is echt een geniale combinatie.

avatar van JLjuju
Daaamn wat is Boodah Break toch heerlijk! Helaas erg kort.

avatar van KILLERBEE99
Vind dit album echt geweldig! Misschien moest ik nog aan zijn stijl wennen want zijn eerste 2 heb ik een 3 gegeven.

avatar van ThingMan
Ik vind dit denk de beste van Redman. Hier staan geniale nummers op zoals I'll Be Dat, Well All Rite Cha, Da Goodness, Da Da Dahh en Brick City Mashin'. De skits zijn ook nog grappig. Pain in da ass Stewardess!!!

avatar van JLjuju
Pain in Da Ass Stewardess is inderdaad echt geniaal.

avatar van nedbed
Dit vind ik niet zo'n geweldig album van 1 van mijn favoriete mc's. Maar Da Goodness vind ik dan wel weer een geweldig nummer. Verder staan er nog wel een paar aardige nummers op maar Da Goodness is toch wel de uitschieter hier imo.

avatar van Nr.4
Zeer vermakelijk album weer. Vind dat Redman eigenlijk altijd hetzelfde doet en dat doet ie hier ook weer goed met als uitschieters o.a. I'll bee dat en Well all rite cha.

FRIPI
De downfall of Redman