Pantera - Official Live (1997)

Alternatieve titel: 101 Proof

Label: East West

1. New Level (4:25)
  2. Walk (5:50)
  3. Becoming (3:59)
  4. 5 Minutes Alone (5:36)
  5. Sandblasted Skin (4:29)
  6. Suicide Note Part 2 (4:20)
  7. War Nerve (5:21)
  8. Strength Beyond Strength (3:37)
  9. Dom / Hollow (3:44)
  10. This Love (6:58)
  11. I'm Broken (4:27)
  12. Cowboys from Hell (4:36)
  13. Cemetery Gates (7:53)
  14. Hostile (3:56)
  15. Where You Come From (5:11)
  16. I Can't Hide (2:16)
avatar van Eddie
Vreemd datdeze er nog niet op stond. Erg lekkere live plaat, het geluid is niet helemaal top, maat de sfeer van Pantera show komt wel lekker goed uit de verf. 4* Lekker Lekker.

miloz
inderdaad lekkere plaat. Goede nummers. En lekker hard. Een echte pantera show!

Charles Manson
fijn ook dat deze CD net in de juiste periode is opgenomen, de trendkill-fase.
ik heb ze in deze periode ook live gezien en dat was qua sfeer, looks, opmerkingen van Phil etc, precies het zelfde als deze CD.

Jammer alleen dat op deze cd niet Primal Concrete Sledge staat, die speelden ze toen wel en hoe!
Met name vanaf de trendkill tijd zong hij ook de oudere nummers 80 keer zo bruut als vroeger, jammie!!!!

avatar van Marb
Sluit ik me helemaal bij aan. Ik heb ze toendertijd live op Dynamo gezien, sluit gewoon perfect op hun hele discografie aan deze plaat. Vooral Cowboys from Hell slaat in als een bom. Vooral dat kleine stukje Cat Scratch Fever is wel goed gedaan . Voor de rest, een plaat om lekker op te beuken. Ik miste wat klassieke nummers, maar voor de rest is deze plaat zijn 4 sterren voor mij ruim waard! Ook een reden om hem aan te schaffen: De twee bonustracks die er bij zitten: I can't Hide en Where You Come From.

Bobiej
Wat klinkt Pantera hier bruut zeg, lekkere In-your-face Metal met ballen van Dimebad & co!

avatar van laboomzaa
Dom/hollow....zo vet hier!!

Do u hear rex his base....ja meneer, ik voel hem!!!

PriestMaiden
De twee studiotracks op 't einde zijn dik in orde.
Goed livewerk deze cd.

avatar van AstroRocker
Lekker live album van Pantera net zoals ik het verwacht: hard, bruut en rauw!
4 pegels!

avatar van Edwynn
Deze liveplaat brengt wel een beetje de sfeer van een kolkende moshpit in je huiskamer. De optimale Panterabeleving als je het mij vraagt.
Dominiation verdiende het echter wel om in zijn geheel vertolkt te worden. Maar ja, je kunt natuurlijk niet alles hebben.
Anselmo is trouwens een grappige stagepersonality hier. Zijn gedrag zou vaak ter discussie komen te staan maar hier is hij gewoon de rasentertainer.

avatar van milesdavisjr
Pantera was toch wel de ultieme groove metal act begin jaren 90. Cowboys toverde altijd wel een glimlach op mijn gezicht, hier en daar nog een vleug glam en nog niet zo hard als beton. Vulgar gaf mij een klap op mijn kanis, alsof de heren met de plaat wilden uitdragen dat het serious business was. De heren zetten de toon waarbij met name Dimebag met riffs en solo's strooide alsof het een lieve lust was. Far Beyond Driven was helaas voor mij een stap te ver; de plaat vond en ik vind ik nog steeds moeilijk door heen te komen. Het ontbeerde de frisheid en energie van zijn twee voorgangers. Official Live vormt een mooi document, het geluid is gruizig en komt lekker vet uit de boxen. Hoewel Domination niet in zijn volledigheid voorbij komt, concentreren de mannen zich op een van de meeste moddervette grooves aller tijden. Ik krijg het vermoeden dat veel fysiotherapeuten in den lande Domination gebruikte als klantenbinding. Helaas heeft het gedrag van Anselmo zijn stempel achtergelaten. Hij heeft regelmatig zijn rechts-extremistische sympathieën tijdens live concerten kenbaar gemaakt, dat vormt naar mijn mening een smet op de nalatenschap van de band. Dat neemt niet weg dat Official Live een live plaat vormt waarbij men goed het gevoel heeft weten vast te leggen hoe de band zich op muzikaal gebied presenteerde op het podium. Retestrak en loodzwaar.