Beyond All Recognition - Drop=Dead (2012)

Zweden
Metal / Dance
Label: Napalm

1. Characters (3:15)
  2. What We'll Die to Defend (2:39)
  3. True Story (2:37)

met Dennis Andersson

4. Drop = Dead (3:12)
  5. Arriving with the Sun (3:16)
  6. Brace Yourself (3:27)

met Björn Strid

7. Smoke and Mirrors (3:32)
  8. Bitch Please (3:02)
  9. Legends (3:17)
  10. End of Recognition (8:00)
  11. Smoke and Mirrors [Dirty & Twisted Remix] * (3:59)
avatar van andnino
Dubstep vs. metalcore. Niet eens zo slecht eigenlijk, maar desondanks geen blijver, verwacht ik. Het is allemaal zo hip en futuristisch dat het over 10 jaar moeilijk nog steeds interessant kan zijn.

bennerd
Lijkt het wat op The Browning?

avatar van andnino
Die band ken ik niet, sorry.

bennerd
U stelt mij teleur, JJ

The Browning

avatar van andnino
Een klein beetje, maar dan eerder Skrillex-achtige wobbles dan die trance-achtige synths van The Browning. Overigens heb ik tijdens het luisteren van dat nummer niet echt het gevoel dat ik iets gemist heb.

avatar van james_cameron
Je kon er op wachten: dubstep-metal! Natuurlijk hebben we een dergelijke cross-over eerder gehoord, vooral op het meest recente album van Korn, maar dit is, althans voor mij, de eerste keer dat ik dubstep-elementen hoor binnen 'echte' metal. Het pakt eigenlijk verrassend goed uit, vooral omdat de band lekkere songs weet te schrijven, die ook zonder de dubstep-elementen overeind blijven. Eén en ander is wel aan de eenvormige kant, zodat het maar goed is dat de plaat vrij kort is. Tegen het einde is de rek er ook behoorlijk uit. De laatste track is een saaie pure dubstep-track en de remix van de song Smoke And Mirrors is vrij vervelend.