Hammock - Departure Songs (2012)

Electronic / Rock
Uitgebracht in eigen beheer

1. Cold Front (6:58)
  2. Ten Thousand Years Won't Save Your Life (6:27)
  3. Together Alone (7:08)
  4. Artificial Paradises (5:20)
  5. Tonight We Burn Like Stars That Never Die (6:27)
  6. Pathos (6:46)
  7. Awakened, He Heard Only Silence (3:02)
  8. Words You Said... I'll Never Forget You Now (6:34)
  9. Tape Recorder (6:07)
  10. Frailty (For the Dearly Departed) (6:52)
  11. Dark Circles (6:14)
  12. (Let's Kiss) While All the Stars Are Falling Down (6:52)
  13. All Is Dream and Everything Is Real (5:59)
  14. Mute Angels (4:57)
  15. Hiding but Nobody Missed You (5:06)
  16. We Could Die Chasing This Feeling (6:24)
  17. Glossolalia (2:10)
  18. (Leaving) the House Where We Grew Up (5:59)
  19. Tornado Warning (4:50)
avatar van Metalhead99
Wauw, een dubbelalbum maar liefst! De video's zien er alvast al mooi uit en wat ik daarop hoor klinkt ook goed. Ik kijk hier naar uit.

BrotherJohn
Twee cd's inderdaad maar liefst! Wat ik tot nu toe gehoord heb klinkt af en toe best mooi. Maar per album klinkt de productie weer gelikter, en ik vind dat we nu voor het eerst te maken hebben met een duidelijk geval van overproductie. Alles zit verpakt in goud en galm. Benieuwd of ik daar doorheen kan gaan prikken... Met hun inmiddels aardig imposante discografie hebben ze in ieder geval wel wat krediet hier, maar ik vermoed dat hun iets minder gepolijste werk t/m 2008 favoriet zal blijven.

At the end of the day, Departure Songs is all about:
presence/absence... fullness/loss... Being human...

...aldus Hammock op hun facebook-page.

Hier is het volledige album alvast te beluisteren...

avatar van snarf349
Heerlijke relaxte muziek is het weer geworden. Zeker is het gelikt, maar het zijn stuk voor stuk mooie melodieen.

avatar van Metalhead99
Voor mij het mooiste werkstuk dat Hammock tot nu toe heeft afgeleverd. Het album begint mooi met het ingetogen Cold Front, daarnaast gooiden Artificial Paradises, Tonight We Burn Like Stars That Never Die, We Could Die Chasing This Feeling, (Leaving) the House Were We Grew Up en afsluiter Tornado Warning ook hoge ogen op.
Mooi, erg mooi album.

avatar van DemoColorScheme
Erg fijne plaat / platen, absoluut. Voor mij is de eerste helft wèl het sterkst, maar dat haalt niet weg dat het als geheel gewoon prachtig is. Ik verwacht ook niets anders van dit duo.

avatar van -SprayIt-
Dat is een beste zit, gelukkig heb ik een hangmat.

avatar van Broem
Mooie dreampop van een band die nieuw is voor mij. Heerlijke ambient achtige pop die nergens over THE top gaat of langdradig wordt. Dat is knap. Met je ogen dicht verzin je zo de filmbeelden erbij. Klasse.

avatar van El Stepperiño
Hangmat is wel een mooie toevoeging aan dit album ja! Heerlijk! Tonight We Burn Like Stars That Never Die is zo'n nummer dat mij meteen raakt, om de een of andere niet goed te definiëren reden. Rillingen lopen langs mn rug naar beneden...

avatar van El Stepperiño
11 jaar na het laatste bericht, toch een halfje omhoog want ik blijf terugkomen bij dit album. Wat een sfeer!