Amii Stewart - Knock on Wood (1979)

Funk
Label: Ariola

1. Knock on Wood (6:21)
  2. You Really Touched My Heart (4:28)
  3. Light My Fire / 137 Disco Heaven (8:24)
  4. Bring It on Back to Me (3:55)
  5. Closest Thing to Heaven (3:41)
  6. Am I Losing You (3:18)
  7. Get Your Love Back (3:54)
  8. Only a Child in Your Eyes (2:59)
Knock on Wood Toevallig gisteren tussen de platen collectie gevonden!
Heb het altijd al één van de beste disco nummers ooit gevonden.
De track is trouwens ook soundtrack van de film 'studio 54'.

avatar van the viking
Vooral de 12 inch versie van Knock on Wood is zeer de moeite waard,of de rest de kwaliteitstoets kan doorstaan ? Geen idee eigenlijk!

avatar van Hans Brouwer
the viking schreef:
The Viking, jij als Ride fan weet denk ik zelf het antwoord wel

avatar van sq
sq
HOUSECAT schreef:

Heb het altijd al één van de beste disco nummers ooit gevonden.

Ook van mij staat een van mijn favoriete disconummers op dit album. Niet echter Knock on Wood maar Light my Fire is het nummer dat ik bedoel. Voor de popfan is t even doorbijten (het is een cover van het Doors-nummer) maar ze heeft er iets heel bijzonders van gemaakt. Ik denk niet dat Jim M zich in zijn graf zou omdraaien, zeg maar. ´137 disco-heaven´ is een stukje tekst dat niet uit het origineel komt, waarbij 137 slaat op de snelheid van de beat (137 per minuut). Een lekker snel nummer dus, met een break erin zoals die precies hoorde in die tijd.