The Manhattan Transfer - Coming Out (1976)

Label: Atlantic

1. Don't Let Go (2:45)
  2. Zindy Lou (2:51)
  3. Chanson D'amour (2:54)
  4. Helpless (2:54)
  5. Scotch and Soda (3:01)
  6. The Speak Up Mambo (Cuentame) (3:01)
  7. Poinciana (The Song of the Tree) (4:13)
  8. S.O.S. (3:10)
  9. Popsicle Toes (4:16)
  10. It Wouldn't Have Made Any Difference (3:30)
  11. The Thought of Loving You (2:54)
avatar van Jan Wessels
Retro-muziek op een slimme manier. TMT had patent op jaren 20 - jaren 50-achtige muziek gestoken in een modern jasje. Dit album bevat naast de hit Chanson D'amour ook het mooie The Speak Up Mambo (Cuentame) en Poinciana.
Ze deden later ook mee op de soundtrack van Just a Gigolo (waarin David Bowie meespeelde). Deze laatste elpee is helaas spoorloos verdwenen uit mijn collectie..

avatar van Jan Wessels
13 reacties bij 19 albums van TMT in totaal.... Niet echt een favoriete band op Mume.

Ondertussen een 2CD in huis van Coming Out en Pastiche. Coming Out blijft toch een prima album met ook nog eens een prima CD mastering. Klinkt allemaal goed, zo nu en dan weer eens draaien, hier is helemaal niets mis mee.

Ondertussen de soundtrack van Just a Gigolo op vinyl weer in huis. Daar zingen ze drie van de vijftien nummers en, niet helemaal toevallig, zijn dat ook nog eens de beste drie nummers.

avatar van bikkel2
Ik kan mij alleen Chanson D'amour herinneren.
Was nog een flinke hit trouwens.
Zangtechnisch erg goed.