Ra - Duality (2005)

1. Fear (0:50)
  2. Fallen Angels (3:22)
  3. Tell Me (3:45)
  4. Take Me Away (3:51)
  5. I Lost Everything Today (3:19)
  6. The Only One (3:39)
  7. Superman (4:16)
  8. Love (0:48)
  9. Say You Will (4:00)
  10. Got Me Going (2:35)
  11. Every Little Thing She Does Is Magic (3:47)
  12. Far Enough (3:20)
  13. Undertaken (3:45)
  14. Taken (4:23)
  15. Swimming Upstream (3:37)
avatar van Sammy
RAAAAAAA! Is terug met hun tweede cd, en wat voor een. De eerste cd was al een klasse beter dan alle "nu-metal" waar toen zoveel over gepraat werd, en ook deze cd bewijst dat deze band veel meer in zijn mars heeft dan de gemiddelde rock/metal-band. Uitgebalanceerde rocknummers die vaak een bezwerende werking hebben. Prachtige refreintjes en een typisch stemgeluid zorgen voor een cd vol prachtnummers. Beetje Dredg, maar dan iets toegankelijker (hoewel de laatste van Dredg ook behoorlijk toegankelijk is). 4 sterren voorlopig, maar deze gaat waarschijnlijk hoog in mijn jaarlijstje komen (apart om nu al te zeggen, maar enkele cd's weet ik nu al).

avatar van Sammy
Nou breekt munne klomp.. Ben ik deze cd een paar dagen aan het luisteren -ook op het werk- hoor ik in de pauze op de achtergrond een nummer op de radio wat me bekend voorkomt.. Is het gewoon het uiterst springzame en vrolijke nummer Every Little Thing She Does Is Magic van RA! Apart, misschien gaan ze voor de doorbraak (wat niet eens ondenkbaar is met deze kwaliteitnummers).

avatar van Sammy
Aah d'r wordt 'n hoop verklaard nu ik zie dat dit een cover is van The Police. Dan zal ik wel gewoon de versie van The Police gehoord hebben, aangezien de muziek zo zacht stond dat ik niet echt goed kon horen of het wel echt Ra was...

avatar van james_cameron
Tweede en nog steeds beste album van deze amerikaanse rockband. Mooie songs, fraai ingespeeld en meeslepend gezongen. De zanger doet hier en daar wel wat denken aan Sting; best typerend dan ook dat er een (overigens geslaagde) cover van The Police op de plaat staat, namelijk Every Little Thing She Does Is Magic. Beste track is wat mij betreft het aanstekelijke Tell Me. In 2008 volgde nog het redelijke derde album Black Sun, maar de laatste jaren is het jammergenoeg angstvallig stil rond deze band.