Sky Ferreira - Ghost (2012)

Label: Capitol

1. Sad Dream (3:35)
  2. Lost in My Bedroom (3:14)
  3. Ghost (5:29)
  4. Red Lips (2:23)
  5. Everything Is Embarrassing (4:09)

met Blood Orange

avatar van nclo
Ik ben het niet met de bovenstaande recensies eens. Gelukkig heeft deze EP nog de nodige score gekregen. Juist het nummer Red Lips heeft een lekkere bas waar ik normaal niet zo weg van ben, maar ik het hier wel kan waarderen. Lost in My Bedroom, er zijn ergere voorbeelden van meisjes die bij mij hier al afhaken. Eigenlijk gewoon een liedje in de stijl van bands als MGMT en dat kan iedereen dan wel weer waarderen. En Everything is Embarrassing is gewoon een lekker nummer wat je niet snel van iemand zal horen die Metallica en Nirvana als muzikaal middelpunt heeft. Sad Dream is een beetje eentonig, maar vooral omdat ik niet zo fan ben van zulke country-ballads. Ghost is alles behalve een miskleum. Een huilende Ferreira die prima weet te antwoorden op de gitaar. Zij heeft niet de meest krachtige stem idd, maar zij is wel in staat om goed op haar muziek te anticiperen en dat vind ik eerlijk gezegd wel een pre voor een goede zangeres.

Ik begrijp mij god niet wat de bovenstaande users zo tegen dit pareltje (verkleinwoord, want ook ik heb wel betere platen gehoord) hebben, want het minste nummer vind ik eigenlijk wel Sad Dream omdat daar iets te weinig kleur aan gegeven wordt. Gewoon een prima plaat en zeker vergeleken met haar vorige EP flink wat volwassener en sterker. 3,5*