Loreen - Heal (2012)

Zweden
Pop / Dance
Label: Warner Bros.

1. We Got the Power * (3:27)
  2. In My Head (4:25)
  3. My Heart Is Refusing Me (3:43)
  4. Everytime (4:56)
  5. Euphoria (3:34)
  6. Crying Out Your Name (3:38)
  7. Do We Even Matter (4:04)
  8. Sidewalk (4:11)
  9. Sober (3:37)
  10. If She's the One (4:02)
  11. Breaking Robot (3:29)
  12. See You Again (3:59)
  13. Heal (4:39)

met Blanks

14. Euphoria [Acoustic Version] * (4:10)
avatar van Rich_B
Het nieuwe album van Loreen,

Ja ze had al gewonnen met het songfestival, maar wint ze met dit album ook diverse prijzen ? Dat is natuurlijk afwachten. Als het aan mij ligt in ieder geval wel!
Euphoria was natuurlijk een goed nummer, maar was zeer benieuwd met welke nummers ze nu zou komen, toen ik hoorde dat haar nieuwe album af was, en het dus afgelopen vrijdag zou uitkomen. Meteen het album op bol.com besteld. Vrijdag meteen in huis en gelijk geluisterd.
En het was een genot om naar dit album te luisteren, sinds ik dit album heb, draai ik hem elke keer weer opnieuw! Wat een super cd zeg! Meestal heb ik wel met diverse albums dat ik 1 of 2 nummers moet skippen, maar op deze heb ik dat niet.. Hoef me afstandsbediening niet aan te raken totdat de cd afgelopen is, om het weer opnieuw te starten.. Zit zelf ook in een moeilijke fase op liefdesgebied, en daar helpt deze cd best wel goed bij, voor mij zijn het pakkende teksten (op sommige nummers) niet allemaal gaan ze hierover!

De nummers die ik toch moet benoemen als favoriet: In my head, Everytime, Euphoria, Crying out your name & Do we even matter..

Voor de rest van de nummers ook niks op aan te merken, alleen moest ik persoonlijk aan 'Sidewalk' even wennen.. Maar voor wie verkocht was door het nummer Euphoria, is dit album zeker een aanrader in de cd collectie ! Gedachten op nul en gewoon even 3kwartier genieten van de klanken en de donkere stem van Loreen!

Mijn mening: voor mij is dit tot nu toe het beste album die ik dit jaar aan mijn collectie heb toe mogen voegen! Dus zeker een *5 waard !

avatar van E-Clect-Eddy
Normaal gesproken luister ik niet of nauwelijks naar albums van acts die meegedaan hebben aan het Euro Song Festival, kan me niet voorstellen dat de winnaar een heel album goede songs heeft. De gekte rondom het nummer Euphoria uit 2012 is me wel bekend via een vriendin maar heb ik kende het nummer zelf niet. Op zoek naar interessante optredens zag ik dat Loreen aangekondigd werd voor de oude zaal in de Melkweg en dat met minder dan 2 weken te gaan het niet uitverkocht was. Dat voorspelde niet veel goeds voor het album, maar toch op gezet want het oog zag het wel zitten.

Vooral de eerste helft van het album maakte meteen indruk. Inderdaad een iets wat donkere sensuele sfeer en lekker dansbaar. Niet alles overal dichtgetimmerd zodat de stem en de teksten ook goed hoorbaar zijn. Een stem met iets wat oosterse mystiek en hier en daar GOA invloeden. Loreen schijnt Berberse voorouders te hebben, wat ik meteen aanneem als ik de foto's en videos zo zie.

Tijdens het optreden werd het duidelijk dat die stem echt mooi is en niet digitaal bewerkt om imperfecties te verwijderen. Veel van de 'uplifting' teksten zorgen voor een goede sfeer bij het optreden en doen me denken aan Coldplay. Het is alleen jammer dat ze minder dan een uur op het podium stond en zonder toegift verdween. Beetje merkwaardig einde aan een heel fijn optreden.

Het nummer wat de meeste indruk maakte staat helaas niet op dit album: 'We Got The Power'. Wel op het album en erg lekker: 'My Heart is Refusing Me', 'If She's the One', 'In My Head', 'Euphoria' en afsluiter 'Heal'.