Raketkanon - RKTKN #1 (2012)

Belgiƫ

9. Pjotr (2:59)
  10. Lena (4:13)
avatar van CWTAB
noisy sludge stoner eu noise, gemaakt door leden van Toman, Kapitan Kosakov

nothing new under the sun maar de formule werkt

avatar van scabiosa
Errug vette plaat indeed!!

en live nog net dat ietsie harden en smeriger, en luider ...

avatar van essence
Olé, Belgie is alweer een ferme noiserock band rijker.
Eentje die ik zeker eens live moet zien.

Erg fijne plaat voorzien van even fijn artwork!

Vooral Herman en Pjotr zijn enorme knallers, waarbij het moeilijk is stil te blijven staan. Terwijl Lena en Judith veel trager maar des te harder tegen je aan lijken te druisen.
Verder is Raketkanon volgens mij een band die nog heel wat groeimarge heeft. Niettegenstaande dat dit debuut er wel een is dat onmiddellijk snoeihard aankomt en zich terzelfdertijd diep onder het vel weet te nestelen.

Het is wel een plaat die nood heeft aan wat volume. Wat deze band, in combinatie met de energie van de bandleden, live nog zoveel indrukwekkender maakt.

Brooklyn Dodger
Meer bewijs dat Belgie goede bandjes blijft opbrengen. Flinke dosis noiserock waar het touch and go sfeertje er goed op ligt. Staan ook nog volgende maand in tilburg met het ook fijne new bleeders

avatar van venderkets
Kijk aan! 2 keer luisteren, nu al groot fan.

avatar van rafke pafke
Wat een absolute pletwals is deze band live zeg! Al is deze plaat al erg lekker, live wordt dit 10x intenser. Moet je meegemaakt hebben!

avatar van essence
Inderdaad, live is deze band onwaarschijnlijk straf. En er wordt al een eens met een fluit gezwaaid, rock & roll tiens. Zeker meepikken als ze ergens in jouw buurt passeren!

avatar van Johnny Marr
essence schreef:
er wordt al een eens met een fluit gezwaaid, rock & roll tiens.!

Lolwut?

Ik zie ze vrijdag live... Ik hou m'n hart vast

avatar van frolunda
Op sommige dagen is me dit album vier sterren waard op andere slechts één,afhankelijk van de stemming waarin ik verkeer.Het valt dan ook niet mee om de muziek van Raketkanon te omschrijven maar met een combinatie van noiserock,wat stoner en metal en een flinke dosis experiment waag ik toch een armzalige poging.In sommige gevallen meer originaliteit dan kwaliteit maar ik ben toch wel erg blij dat er nog bands als deze zijn.