For All Those Sleeping - Outspoken (2012)

1 stem

Label: Fearless

1. Outspoken (0:48)
  2. Once a Liar (Always a Fake) (3:45)
  3. Mark My Worlds (3:30)
  4. Tell Me the Truth (3:28)
  5. Follow My Voice (3:54)
  6. Turn of the Century (3:27)
  7. Life on Fire (4:02)
  8. Love Isn't Real (2:57)
  9. Never Trust a Dead Man (3:54)
  10. Shaken Not Stirred (3:23)
  11. One Kiss (4:01)
  12. Backstabber (3:06)
avatar van james_cameron
Het debuut uit 2011, Cross Your Fingers, vond ik niet bepaald boeiend. De poppy pretpunk op dat album was te luchtig en nietszeggend. Op dit tweede album tapt de band gelukkig uit een ander vaatje. Ditmaal is alles meer metal en veel zwaarder aangezet, resulterend in lekker voortbeukende songs, die nog steeds poppy, maar tegelijkertijd ook best heavy zijn. Vooral het stevige Turn Of The Century is te gek. De band zal geen originaliteitsprijs winnen (welke metalcoreband wel?), maar dit is beter dan veel genregenoten.

avatar van coldwarkids
Bij mij is het juist andersom. Vind het eerste album juist beter en fijner. Hier zit weinig clean en melodie in, wat je juist wel bij het vorige album had.