Imaad Wasif - Strange Hexes (2008)

Canada

8. Cloudlines (3:55)
  9. Lesser Banshee (4:40)
  10. Abyss (5:13)
avatar van Mctijn
Ruim 3 kwartier genieten. Sterke nummers met een goed hoeveelheid vuiligheid. Beste plaat van Imaad Wasif naar mijn mening.

Het is opvallend dat alleen zijn laatste album wat aandacht krijgt. Kom op MuMe!

avatar van Mctijn
Ik zeg nogmaals: Kom op MuMe! Deze mag niet over het hoofd gezien worden!
Heerlijk plaatje!!

Nieuwstad
Dit is idd een prachtplaat. Veel naar geluisterd destijds. De opvolger is ook erg mooi. Sindsdien geen solowerk meer uitgebracht helaas.

avatar van Fathead
Ik zag deze plaat in de top-10 van Mctijn staan en zoiets wekt interesse. Hij heeft namelijk een neusje - wat zeg ik? een grote Elmoneus - voor goeie plaatjes. Iemand die ik volg dus...

En inderdaad: dit album is fantastisch!! Knorrende gitaren, psychedelische atmosfeer, maar dan niet gemaakt ouderwets, maar gewoon geweldig. Vuig. Dat is het. De namen die bij me opkomen: DeWolff en Jimi Hendrix. Arghhh, wat een energie heeft deze plaat. Hoogtepunten zijn moeilijk aan te wijzen, maar als je na de eerste vier nummers nog niet van de klasse van deze plaat bent overtuigd zou ik een afspraak maken bij Schoonenberg Hoorcomfort.

Kom op mensen, luisteren naar deze plaat. Het is een grof schandaal dat geen hond dit kent...

4,5 sterren

Fathead schreef:

4,5 sterren

avatar van Lura
Mctijn schreef:

Enig idee, hoeveel geweldige albums helemaal geen aandacht krijgen op MusicMeter, McTijn?
Sterker nog hoeveel geweldige albums niet eens te vinden zijn op dit forum?
Af en toe voeg ik, tegen beter weten in, weleens albums toe.

Lura schreef:

Sterker nog hoeveel geweldige albums niet eens te vinden zijn op dit forum?
Af en toe voeg ik, tegen beter weten in, weleens albums toe.

Ik ken het Maar als een album goed is, wordt het meestal vroeg of laat wel opgepikt hier. Soms geholpen door wat promotie in het forum Anderzijds is het niet altijd vervelend dat dit soort pareltjes onopgemerkt blijven. Imaad Wasif in Ziggo Dome, moet er niet aan denken

Maar wat vind jij er van Lura? Ben benieuwd!

Nieuwstad
Heb hem eens zien optreden in Utrecht. Daar stonden echt 3 man en een paardenkop te kijken. Dus dat Ziggo Dome zit er voorlopig nog niet in nee

Nieuwstad schreef:

Zo'n paardenkop gaat stinken na verloop van tijd. Zou de reden kunnen zijn dat het niet druk was

avatar van The Eraser
De Gum reviewt: deel 6

Van de band Imaad Wasif had ik nog nooit gehoord en na wat opzoekwerk op Musicmeter moest ik vaststellen dat de band ook hier niet zo gekend is. Strange Hexes heeft zelfs maar 3 stemmen op deze site. Nochtans hoor je meteen dat we hier met vakmuzikanten te maken hebben, vooral de gitaarpartijen zijn van een hoog niveau ( de outro van The Oracle!). De licht psychedelische rock van de band doet mij soms wat denken aan het hier eerder besproken The Black Angels, al is dit veel braver, minder vuil. Favoriet is Unveiling, een nummer dat heerlijk blijft doordenderen met zo'n zeurende gitaarrif waar Crazy Horse een patent op heeft.

In het geheel kan het album mij echter niet blijven boeien, daarvoor staan er te weinig echt goede songs op en hoor ik te weinig afwisseling. En tjah, het blijft allemaal zo braafjes. Ik mis een uitspatting of een echt creatief idee. Bovendien mist de zanger wat power in zijn stem bij de stevigere passages. Zijn melancholisch en warm timbre is dan weer wel uitermate geschikt voor bijvoorbeeld het trage, maar mooie Oceanic.

Nu ben ik misschien wel erg kritisch, want Strange Hexes is toch een plaat die er mag zijn en gewoon lekker wegluistert. Unveiling blijft hier in de rotatie gaan, maar de rest van de cd zal ik vermoedelijk niet zo snel opnieuw draaien.

The Eraser schreef:
De Gum reviewt: deel 6

Ondanks je voorkeur voor stevigere muziek, blijven spelen! Nummers als Seventh Sign, Spell en Abyss zijn ook in lijn van de kwaliteit van Unveiling.

En vergeet het vorige album ook niet:
Imaad Wasif- Out in the Black with Lyrics - YouTube

avatar van -SprayIt-
Ik zag zojuist een 4,6 op Pitchfork voorbij komen, volgens mij moet dit wel een goed album zijn! Even binnenhalen dus.

avatar van philtuper
Haha! Dat heb ik ook wel vaker met Pitchfork. Dit is gewoon een heerlijke plaat, net als zijn titelloze debuut en opvolger The Voidist.