Cassidy - I'm a Hustla (2005)

Label: Full Surface

1. The Problem Vs the Hustla (4:11)
  2. I'm a Hustla (4:20)
  3. On da Grind (4:58)
  4. Crack (4:42)
  5. B-Boy Stance (4:01)

met Swizz Beatz

6. A.M. to P.M. (3:41)
  7. Can't Fade Me (4:13)
  8. Kick It Wit' You (4:01)

met Mario

met Mashonda en Raekwon

13. 6 Minutes (6:27)

met Lil' Wayne en Fabolous

14. The Message (6:34)
  15. I'm a Hustla [Remix] (6:42)

met Mary J. Blige

zeer goede productie in de beats wat wil je ook met swizz beats achter de knoppen , soms cliche, maar er zit wel een beetje vernieuwing in kwa hip hop, net als dat nummer; im a hustla met een text van
i'm a hustla i'm i'ma i'ma hustla nigga nigga x etc, maf

en dat is vernieuwend , naam van het album is alweer zo cliché als het maar kan zijn in hiphop-land.

avatar van Word_Play
The Problem Vs the Hustla is wel dope; Cassidy battled zichzelf.

Music
een fraaie album leuke naam trouwens
Cassidy de Jonge battle-kampioen met ze tweede album ik vind het beter dan ze eerste natuurlijk
ik ben blij dat deze gozer in de HipHop-Land komt
niet beschoten of getatoeeert: maar iemand met de werkelijk en de skillz...de wonderkind van HipHop -Land sinds uuh Eminem??

Music
Ik ben een Hosselaar vriend, vraag om me..:P

Ondanks niet vernieuwend , best genietbaar. Die battle met zichzelf is erg goed , idd.

avatar van WeSSeL..
Redelijk om naar te luisteren. Niet echt liedjes die eruit springen, en alle liedjes zijn niet van top niveau maar toch wel leuk om zo eens uit het hoesje te halen en dan in een keer achter elkaar te luisteren..

Relax
verfrissend of hoe je het ook typt.
Vooral het mainnummer.
3.5

|Joël|
I'm a hustler, I'm a-I'm a hustler homey

Ik vind I'm A Hustla echt zo'n chill nummer, vooral door dat refrein van Jay-Z en het is gewoon uit Dirt Off Your Shoulder geknipt

De rest is ook redelijk en die batlle in The Problem v.s. the Hustla is ook cool, een 3,5

avatar van MJ_DA_MAN
|Joël| schreef:

Ik vind I'm A Hustla echt zo'n chill nummer,

Nou, wat een briljante lyrics . Met zo'n albumtitel neem je jezelf toch al niet serieus...

Harco
Dat is hoogstaand.

|Joël|
MJ_DA_MAN schreef:

Nee dat is het refrein en inderdaad geen hoogstaande tekst. Maar ik vind het gewoon leuk geknipt uit Dirt Off Your Shoulder van Jay-Z en dat nummer klinkt toch wel goed.
Maar eigenlijk was ik al van plan om al mijn stemmen te gaan verwijderen omdat ik nu naar hele andere Hip-Hop luister door deze site (Wu-Tang Clan, GangStarr, Talib Kweli, etc.)
Ik luister op dit moment allemaal goeie albums en ik wil niet overhaast mijn mening geven dus luister ik het één voor één heel zorgvuldig maar ik wam erachter dat het beoordelen lastig werd bijvoorbeeld mijn 2 eerste albums uit mijn top 10 zijn op dit moment Moment of Truth van GangStarr en Only Built 4 Cuban Linx van Raekwon. Ik vind die albums allebij heel goed maar als ik bijvoorbeeld een 4,5 wil geven dan staat het zo gek dat ik andere mindere albums ook 4,5 gaf (Jay-Z Reasonable Doubt vind ik dan eerder een 4,0 op dit moment). Maar als ik die 4,0 maak dan komt dat album tussen een grote berg 4,0 beoordelingen van mij waar dat album absoluut niet tussen past, etc.
Dus ik ga binnenkort wel ff alles opnieuw beoordelen en bijna alle stemmen die er nu staan van mij verwijderen.

En ja over dit album van Cassidy die zal ik ook maar weer eens herluisteren maar ik weet wel zeker dat ik dat geen 3,5 meer waard vind eerder een 2,5/3,0.

avatar van Nine
Geen slecht album maar niet elk nummer is een uitspringer. Paar nummers vallen tegen maar bederft het album nog niet. Remix van I'm a Hustla vind ik ook niet beter als het normale dat gescheeuw van Mary J erdoor mjah zal wel aan mij liggen..

kArIzMa_TuRk
Een goed album wat mij betreft!

E.Norton
Zijn nieuwe album komt op dezelfde dag als die van Jay uit

GO CASSSIDY GO GO !!! WRECK THAT FOOL

Mezelf
Flow is goed. Beats zijn goed. Teksten zijn ook redelijk. Degelijlk album met paar leuke concepten, maar niks heel bijzonders.

Relax
MJ_DA_MAN schreef:

Is het refrein, maar dat is gesampled van Jay-Z