Jason Mraz - Mr. A-Z (2005)

Label: Atlantic

1. Life Is Wonderful (4:20)
  2. Wordplay (3:06)
  3. Geek in the Pink (3:55)
  4. Did You Get My Message? (4:00)
  5. Mr. Curiosity (3:55)
  6. Clockwatching (4:23)
  7. Bella Luna (5:02)
  8. Plane (5:13)
  9. O. Lover (3:54)
  10. Please Don't Tell Her (4:37)
  11. Forecast (3:45)
  12. Song for a Friend (8:10)
wotjek
Geweldig album. Misschien ietsje minder als de vorige, maar hij is weer heel sterk!! Wordplay is super!

avatar van Reijersen
Ken deze meneer van de cd van Raul Midon, zingt ie ene stukje mee.

avatar van Discoverme
Jammer dat hij Nederland nauwelijks bereikt, hij is erg goed namelijk en in Amerika ongekend populair. Dit album staat ook vol met steengoeie tracks. Plane en Song for a friend zijn twee van die nummers. Did you get my message en Bella Luna zijn twee totaal andere nummers net als Mr. Curiousity, de diversiteit maakt het album zo goed.

Subbeh
Bijzonder muziekaal talent! vooral de live cd's zijn erg goed en creatief.

avatar van Reijersen
Toch al 28 stemmen, had er minder verwacht bij deze man, want zo superbekend is hij toch ook niet.
Een plaat vol leuke popliedjes. Deze man komt live in ieder geval stukken beter tot uiting vergeleken met dit studioalbum.

avatar van jariktoet
Super relaxt! goede stem!
Check dit filmpje, echt geweldig!!!!!

Reijersen schreef:

Ja dat dacht ik ook, totdat afgelopen zomer in Nederland optrad en het concert binnen no time uitverkocht was. Godzijdank werd hij verplaatst naar een grotere zaal, waardoor we toch nog kaartjes konden bemachtigen! En de hele zaal kende z'n lyrics..

Was een mooie avond. Geweldige live-show en sfeer.

avatar van Carolaah
en wederom.. denk dat er nog wel een Jason Mraz-hype aan zit te komen.. Aangezien 3fm ook steeds meer begint te draaien en ik heb al van anderen begrepen dat z'n clips ook steeds meer op tv zijn. Wel fijn voor hem natuurlijk, het is een goede artiest en die mag ook gehoord worden..

Beetje jammer dat nu alleen het concert wéér binnen no-time uitverkocht was, alleen nu had ik dus géén kaartje kunnen bemachtigen.. Bah. Terwijl ik net als vele de muziek waardeer en cd's thuis heb liggen. Naja had ik er maar eerder bij moeten zijn natuurlijk..

Nou ja, wat meer Mraz op de radio is ook wel weer fijn, beetje jammer dat er dan ineens tig mensen zijn die ineens 'helemaal fan' zijn en dan de hype komt en dat mensen dan gaan zeggen dat ie 'overrated' is.. Da's altijd een beetje lomp eraan. Natuurlijk verandert dit verder niks aan de muziek ;D die blijft gewoon goed.
Gelukkig maar..

tuktak
voor jason mraz geld een beetje hetzelfde als justin nozuka. snel erg bekend bij een selecte groep. voor de massa zal het wel nooit groot worden, echter voor de liefhebber van het genre, zijn dit wel de kersen op de taart. gewoon goede artiesten waar je graag het album van hebben wilt, en die je graag live wil zien omdat je hoort dat ze talent hebben en live daadwerkelijk goed kunnen zijn. een hype vind ik dus niet de juiste benaming, eerder het oppakken van iets wat goed is. een hype kan ook iets slechts zijn, zoals uggs eskimolaarzen
dit album is een stuk beter dan het debuut wat ook al aangenaam was. catchy platen en een paar hele leuke singles. vooral geek in the pink heb ik in het verleden veel gedraaid.

avatar van Carolaah
Voor gemiddelde pop-Nederland vind ik het wel meer een hype. Zelf vind ik Jason gewoon een artiest met klasse en stijl,
maar ik denk dat Nederland hem momenteel erg waardeerd maar daarna weer 'weggooit' als in geen interesse meer erin heeft.

Ik heb het idee dat ie vrij geruisloos weer op de achtergrond aan't verdwijnen is. En zo is iedereen blij Geen fans die worden uitgelachen omdat ze van een oude hype houden, en ach. de gemiddelde-Nederlander merkt er helemaal niets van!

Ik vond dit album iets droeviger dan de vorige en de volgende. Daarom kom ik op een 4 uit. Eerste 4 liedjes gaan erg goed en daarna zakt het tevens muzikaal ook een beetje in..

Song for a Friend...wat een schitterend nummer is dat.
En er staan wel meer pareltjes op deze CD. Toch blijft de laatste en de langste mijn favoriet.

Zo leuk dat ik een half jaar terug 'vrolijkheid' nog gebruikte als belangrijkste graadmeter voor kwaliteit van een album
Ik vind op dit moment eigenlijk elk liedje wel behoorlijk goed, op de eerste CD was vooral 'catchy' muziek te vinden, op deze CD wordt dat afgewisseld met mooie rustige muziek. De over het algemeen lange composities komen uitstekend tot hun recht en gaan (nog) niet vervelen. Echt een groei-album dit, tevens een voorbeeld dat meneer A-Z bezig was volwassener te worden vanaf Waiting For My Rocket, maar wel weer volledig niet te vergelijken met het magnus-opus dat ie hierna opnam (We Sing, W..), qua gevoel in de liedjes en qua instrumentatie.
Ik ben blij dat de vonk uiteindelijk toch is overgeslagen, nadat ik eerst even beangstigd was door een depressievere Jason.

Ondertussen uitgegroeid tot mijn favoriete plaat van deze artiest.

avatar van shoarmaboer
Wat is deze ongelofelijk goed!! Deze man is echt een van mijn favoriete artiesten. Alle nummers op deze CD zijn van zulke hoge kwaliteit. Life is Wonderful, Mr. Curiosity, Bella Luna, ze zijn allemaal zo goed! Het blijft dan ook een van de beste CD's in mijn collectie.
(kwam laatst pas achter dat Mr. A-Z staat voor Mraz, ookal ken ik deze CD echt al jaren!)

avatar van Shelter
ik vind het altijd leuk klinken voor even maar daarna wordt het saai...
Houdbaarheid en Jason Mraz zijn geen goede combinatie.

Dat vind ik zelf absoluut niet het geval, zeker bij dit album doet hij zeer gevarieerde dingen en de beste man kan alles wat hij wil met zijn stem doen waardoor het mij niet snel verveelt.

Pas recent heb ik dit album ontdekt. Jammer dat ik zo lang zonder dit album heb geleefd. Ken je het ook nog niet? Ga meteen luisteren en begin met 'Life is Wonderful' en je bent verkocht. Ga dan door naar Bella Luna en laat je meevoeren met de hypnotische melodie en een zang die je naar adem doet happen. Ga door met Plane, schreeuw mee met het hartverscheurende refrein. Probeer dan eens
Song for a Friend. Ook dit refrein laat je niet meer los.
Mr. Curiosity en Clockwatching zijn ook heerlijk.
Voor mij is dit een van de beste albums ever.

avatar van shoarmaboer
Song for a Friend blijft een van de mooiste nummers die ik ken!

avatar van Booyo
You're dancing naked there for me
You expose all memory
You make the most of boundary
You're the ghost of royalty imposing love
You are the queen and king combining everything
Intertwining like a ring around the finger of a girl
I'm just a singer, you're the world
All I can bring ya
Is the language of a lover

Prachtig stukje uit het beste nummer van deze (verrassend goede) cd: Bella Luna

avatar van Twinpeaks
Lekker divers album. Mraz heeft een prettige stem en weet ook te overtuigen met uiteenlopende composities. Uptempo waar het album het nodig heeft en gas terugnemend op de juiste momenten ook. Song For A Friend is echt een pareltje . Echt een herontdekking voor mij .4 sterren omdat ik zeer verrast was.