Edward Shearmur - The Skeleton Key (2005)

Score

13. The Dixie Cups - Iko Iko
  14. The Conjure Room
  15. Conjure of Sacrifice
  16. Thank You Child
Gelukkig sluit de soundtrack af met een score-cue, zoals het hoort, en niet die verschrikkelijke mood-killer in de film; dat rapnummer

Erg sfeervolle muziek verder, typisch New Orleanse percussie zoals het bij de slaven hoorde, gemixt met een elektrische gitaar lijn voor Kate's personage op de rustige momenten. Logisch dat er veel andere tracks opstaan, de score alleen is denk ik te sfeervol en niet bijzonder genoeg om alleen te staan. Wel erg interessant though, ben benieuwd naar hoe het op CD klinkt.

neo (crew)
Als het als in een film als Clockers zou zijn; toch aardig wat score, waarnaast een boel hip hop in de film gebruikt wordt. Daar kan je tenminste een 2 mooie cd's van maken. Ik ga er vanuit dat Shearmur niet hoefde te doen voor de film??

Uhm, weet niet precies wat je bedoelt... maar al die nummers die op de soundtrack gegooid zijn zitten wel degelijk in de film. Wel allemaal gebruikt als source music, maar toch zetten ze goed de toon van de film neer. Er wordt in de film namelijk redelijk wat aandacht geschonken aan de muzikale achtergrond van New Orleans. En aan het nummer Iko Iko voegen ze nog best een creepy gevoel toe...

neo (crew)
Ja wat ik dus bedoel is dat bij Clockers zowel eens score als various artist cd is uitgebracht en alles van beiden cd´s zit in de film. Deze van Skeleton is zowel wat score als source. Dus ik vraag mij af of ze het niet beter gescheiden kon houden en er ook een score album van uit brengen. Daarom mijn vermoeden dat Shearmur niet al te veel had te doen.

Nee dus, ik denk niet dat dat gewerkt had, zoals ik al zei is er aardig weinig echt interessante score en is er ook niet genoeg source materiaal om nog een hele CD te vullen. Toch vreemd dat de Steve Lawler remix van Conjure of Sacrifice niet op de soundtrack staat, temeer omdat Steve dit op speciaal verzoek van de regisseur heeft gemaakt en niet in de film terug te vinden is noch in de end credits staat... hoe moet je er dan aan komen of horen?

De allerste eerste review gewoonweg. Heeft mij lijk redelijk wat moeite gekost om echt een oordeel te vellen. Niet echt een score waarover je veel verkeerds kan zeggen maar ook niet iets wat lang bijblijft of iets definitiefs achterlaat. Moeilijk geval om te bespreken daarom vind ik hem niet echt goed.

Trouwens ff Bob bedanken voor de details bij de film en de muziek.

Vandaar 3 sterren. Niks mis mee, maar op zich niet iets wat ik nog veel zal terug ophalen.

Snif wel andere Shearmur's vermelden maar niet Jakob the Liar

Waarom zou 'ie? Ik zie de link niet...

neo (crew)
Ik meen het ook ontzettend serieus.