Deep Purple - The Platinum Collection (2005)

Label: EMI

1. Hush (4:27)
  2. Mandrake Root (6:12)
  3. Hey Joe (7:28)
  4. Kentucky Woman (4:43)
  5. Wring That Neck (5:12)
  6. Shield (6:04)
  7. Bird Has Flown (2:53)
  8. Emmaretta (3:08)
  9. Hallelujah (3:42)
  10. Black Night [Single Version] (3:27)
  11. Speed King (5:51)
  12. Flight of the Rat (7:53)
  13. Child in Time (10:17)
  14. Fireball (3:25)
  15. Strange Kind of Woman (3:52)
  16. Demon's Eye (5:20)
  17. No One Came [1996 Remix] (6:25)
  18. Highway Star [1997 Remix] (6:30)
  19. Smoke on the Water (5:41)
  20. When a Blind Man Cries [1997 Remix] (3:31)
  21. Space Truckin' [1997 Remix] (4:56)
  22. Lazy [Live] (10:33)
  23. Never Before [Live] (3:57)
  24. Woman from Tokyo (5:50)
  25. Smooth Dancer (4:10)
  26. Mary Long (4:25)
  27. Burn [Single Edit] (4:32)
  28. Might Just Take Your Life (4:39)
  29. Coronarias Redig (4:54)
  30. Stormbringer (4:05)
  31. Hold On (5:05)
  32. Soldier of Fortune (3:14)
  33. Mistreated [Live] (11:35)
  34. You Keep on Moving (5:18)
  35. Love Child (3:05)
  36. Drifter (4:01)
  37. Perfect Strangers [Live] (6:23)
  38. Ted the Machanic [Live] (4:33)
  39. Any Fule Kno That (4:28)
  40. Bludsucker (4:28)
  41. Sun Goes Down (4:13)
avatar van avdj
Is er misschien een Deep Purple fan op MusicMeter die kan zeggen of dit een goed overzicht is van Deep Purple?

avatar van BlauweVla
Redelijk goed overzicht, maar ik mis wel het nummer "Pictures Of Home". Verder weet ik niet of die live uitvoeringen goed zijn.

Allmusic
Deze boxset (3 cd) is nu te koop op Amazon.co.uk voor £1.96! (een kleine € 3,-)

avatar van avdj
Een gekopieërde versie ja.

Kijk zelf maar:
Deep Purple - The Platinum ...

Vanwege verzendkosten kun je beter meerdere artikelen bestellen. Leuke lopende aanbiedingen zijn: Feeder, Velvet Revolver, New Order voor £ 1,96. Shakira, Morrissey, Turin Brakes voor £ 2,96. R.E.M.- Around The Sun, Manic Street Preachers - Lifeblood, Brian Wilson - Smile voor £ 3,96.
Mijn ervaring is zeer goed (perfecte service en gloednieuwe cd's). Overige aanbiedingen

avatar van avdj
Ik zie het maar dat is toch niks?
Moet je zeker wel inloggen enz.. voor die site?

Wel een mooie hoes trouwens.

Allmusic
Je moet natuurlijk wel een account aanmaken en je moet zelfs betalen... Werkt hetzelfde als bol.com, alleen is Amazon iets groter...

Ik heb 'm zelf besteld, ben benieuwd. Kan me er natuurlijk geen buil aan vallen....

BlauweVla schreef:

Om zulke ergernis te voorkomen heb ik de uitgebreide versies van In Rock tot Who do we .... aangeschaft. Nog even wachten, totdat ik ze thuis heb.

EVANSHEWSON
Dit lijkt een prima verzamelaar, maar weet iemand of die REMIXES van nr 17 en 18 fucked-up versies zijn, of gewoon digitaal- opgepoetst-maar-niets-aan-de-muziek-veranderd-versies??

Want indien het nieuwe opnames zijn, een soort modernere versies, dan vrees ik voor verkrachtingen van eigen muziek, wie weet dit ??

EVANSHEWSON
Ik zal het gauw horen of die remixes gewoon digitaal opgepoetste versies zijn, want ik heb de plaat voor een leuke prijs (16 €) kunnen binnenhalen, laat ons hopen dat het geen nieuw ingespeelde versies zijn...

avatar van Hans Brouwer
EVANSHEWSON schreef:
Patrick, laat ik je eerst maar even feliciteren met deze aankoop . Je zult er geen spijt van krijgen. De remixes die je bedoeld komen van de geremixte albums die ter ere van een jubileum van DP zijn uitgebracht. Het zijn geen opnieuw ingespeelde versie, ze zijn ge-update en ze klinken nu nog beter. Nogmaals veel luisterplezier met deze fantastische verzamelaar van de beste rockband allertijden . Ja toch .

Hans Brouwer schreef:
De tweede beste, zoals je weet vind ik de Frans Bauer Explosion nog iets sterker, of toch wel LZ zulle!

avatar van Hans Brouwer
EVANSHEWSON schreef:
of toch wel LZ zulle!
Weet ik .

Hans Brouwer schreef:
Weet ik .

Ben al tijdje aan het genieten van deze schitterende verzorgde uitgave, de plaat klinkt erg lekker, formidabele compilatie, trouwens.
Om maar meteen te zeggen :
****1/2 (en geen 5, omdat ik het materiaal vanaf pakweg track 32 stilaan toch iets minder ga vinden). Maar zéér compleet, yes!
Deep Purple :

EN toch is ook dit niet de ultieme DP verzamelaar. Gek wordt ik van om raadselachtige redenen geplaatste live uitvoeringen. Make up your mind, live is er genoeg te vinden van DP. Ik eis een DP - Remasters. Twee keurige cds vol met originele versies die prachtig opgepoetst zijn in een mooie verpakking!

avatar van Thuurke
Probeer 30: The Very Best Of , wel de 2CD versie nemen. Ze zijn wel geremastered, maar dat wil je toch. Is nu 6.99 bij de MM en nou nie meer zeuren.

Sstttt
Thuurke schreef:
Probeer 30: The Very Best Of , wel de 2CD versie nemen.
Ik stelde gisteren, bij een ander album van Deep Purple, de vraag met welk album ik zou kunnen beginnen om nader kennis te maken met deze legendarische Engelse rockband. Verschillende titels werden aangedragen. Daarvoor mijn dank. Ik geloof dat ik toch maar ga beginnen met deze The Platinum Collection. Zo te zien is het een verzameling van zo'n beetje het gehele Deep Purple tijdperk. En € 6,99 is natuurlijk niet te veel geld.

avatar van Gert P
avdj schreef:

Nee al die geedite nummers enzo, zou kijken naar een andere plaat.

avatar van kaztor
avdj schreef:

Ik zou eerder gaan voor 24 Carat Purple of Deepest Purple. Compacter en daardoor boeiender. Hier staan wat teveel niet echt ter zake doende nummers op.

avatar van Funky Bookie
Ik vind dit een mooi overzicht van de diverse line-ups.
Doordat het de hele periode beslaat, staat er ook een aantal mindere nummers op.
Even goed een leuke verzameling.

avatar van gigage
1968-1969: 1-8
1970-1975: 9-36
1984-1993: .....(37, maar live vesie van later)
1996-2005: 37-41

Op zich een (te) uitgebreide verzamelaar, maar stop dan bij 1975 als je 20 jaar na de heringebruikname van de bandnaam in 4,5 song samenvat (waarvan 1 nog een remake ook)