Brandy - Full Moon (2002)

R&B
Label: Atlantic

1. B Rocka Intro (1:19)
  2. Full Moon (4:08)
  3. I Thought (4:29)
  4. When You Touch Me (5:42)
  5. Like This (4:32)
  6. All in Me (4:00)
  7. Apart (4:27)
  8. Can We (4:43)
  9. What About Us? (4:10)
  10. Anybody (4:56)
  11. Nothing (4:48)
  12. It's Not Worth It (4:23)
  13. He Is (4:21)
  14. Come a Little Closer (4:23)
  15. Love Wouldn't Count Me Out (4:19)
  16. WOW (4:12)
  17. Die Without You (3:56)

met Ray J

Electro_
What About Us? heeft een te vette beat!

Prima album. Als je bij nummer 10 bent ongeveer begint 't wel te vervelen. De beats lijken veel op die van Michael Jackson (Invincible), dankzij Rodney Jerkins. Favorieten zijn: Full Moon, I Thought, When You Touch Me, What About Us en Nothing. 4 sterren

Als eerst werd ik compleet gek op Afrodisiac en die zal ook het beste blijven:D dit album is nog enigzins wat meer pop... maar zeker geen slecht album, tegenoverstelde juist! 4,5

avatar van Angelo
Een gemiddelde van 3.88*? Volgens mij heb ik naar een ander album zitten luisteren.

Full Moon is met al zijn bagage niet al te best. Ik vraag me sowieso af waarom je, vooral als je Brandy heet, zeventien nummers op één album zet. Veel te veel, mede omdat veel van deze liedjes op elkaar lijken en Brandy’s stem na verloop van tijd nogal vermoeiend is om naar te luisteren. What About Us? is met afstand de beste track hierop. In 2002 was de productie - behoorlijk - vooruitstrevend en zelfs vandaag de dag klinkt het nog steeds best wel hip. Het is dan ook vast niet verrassend dat Darkchild probeert om dat kunstje productioneelsgewijs te herhalen, maar nergens wordt het nog zo bijzonder.

Het enigszins zwoele titelnummer Full Moon, I Thought en Can We (de laatste twee zijn nou echt van die typische What About Us-klonen) zijn leuk om nog even mee te pikken en eventueel ook nog Apart, de enige Keith Crouch-productie; die man was ook verantwoordelijk voor de singles van haar debuut.

Het overige mag de prullenbak in. Gezichtsloze R&B. Another Day in Paradise, het duet met broerlief Ray J, kan ik ook niet meer aanhoren - ’t is zo zeurderig en melig (terwijl het indertijd voor tenminste een paar weken mijn favoriete nummer was). Hoe dan ook: ik vind dit niet goed. Bijna ieder nummer had met minstens één minuut ingekort moeten worden, en sommige tracks hadden deze definitieve tracklist niet eens mogen halen (All in Me en He Is, om maar eens twee te noemen). Ik las net voor ‘t eerst in 't boekje dat Michael Jackson op de achtergrond te horen is op It’s Not Worth It; nooit geweten.

*3,78 inmiddels.