Carpenters - Close to You (1970)

Label: A&M

1. We've Only Just Begun (3:05)
  2. Love Is Surrender (1:59)
  3. Maybe It's You (3:06)
  4. Reason to Believe (3:06)
  5. Help (3:05)
  6. (They Long to Be) Close to You (4:36)
  7. Baby It's You (2:54)
  8. I'll Never Fall in Love Again (3:01)
  9. Crescent Moon (4:13)
  10. Mr. Guder (3:15)
  11. I Kept on Loving You (2:18)
  12. Another Song (4:23)
EVANSHEWSON
Meesters van de easy-listening deze Carpenters; Héél populair hier op deze site ( ), ik had niet anders verwacht...

Deze band afdoen als flauwe pop is mij te makkelijk. Deze broer en zus hebben echt hele tijdloze mooie popsongs gemaakt, vaak aparte covers zoals veel nummers op dit leuke album.
De sterkte zat hem in de sterke arrangementen van Richard en de biezonder warme stem van de jong aan anorexia gestorven Karen Carpenter.

Zoals gezegd, mooie plaat. ***1/2

avatar van titan57nl
Karen Carpenter misschien wel de beste zangeres ooit, natuurtalent dat ook nog eens fantastisch kon drummen.

Ik zal het eindelijk maar eens bekennen: IK VOND DE CARPENTERS STEENGOED!!! in de tijd dat deze plaat uitkwam. Ik was een verstokte Beatles fan vroeger en vond alles wat fout was wel goed en lekker in die tijd (eind jaren 60, begin 70). Toen kon ik het niet tegen mijn maten zeggen want dan was je een watje, homo of nog erger! Nee ik blowde me suf, ik dronk me van de wereld af en IK VOND DE CARPENTERS GOED. Hehe, het is eruit. Ik spoor toch wel, hoop ik. En ouwe maten sorry voor mijn "jeugdzonde".

avatar van titan57nl
Ad Brouwers schreef:

Nee man je hebt juist smaak....En niemand zingt zo zuiver als Karen......(maar goed ik ben een beetje erg idolaat van haar)

Speciaal voor jou deze clip.....!

avatar van Kronos
Slimme liedjes met slimme teksten. De stem van Karen Carpenter bezorgd mij steeds weer een onbestemd verlangen. Misschien omdat ik Carpenters op de radio hoorde als kind, waardoor het in mij een thuisgevoel oproept waar ik nooit meer helemaal terug in thuis kan komen.

Ozric Spacefolk
Zoeter dan zoet. Maar zo ontzettend knap en mooi.

Karen Carpenter heeft echt een van de mooiste vrouwenstemmen ooit.