Carpenters - Carpenters (1971)

Label: A&M

1. Rainy Days and Mondays (3:33)
  2. Saturday (1:18)
  3. Let Me Be the One (2:24)
  4. (A Place to) Hideaway (3:39)
  5. For All We Know (2:30)
  6. Superstar (3:49)
  7. Druscilla Penny (2:14)
  8. One Love (3:23)
  9. Bacharach-David Medley (5:25)
  10. Sometimes (2:53)
avatar van FunkStar
Het mooiste Carpenters album! Favorieten zijn Let Me Be The One, Superstar, For All We Know en Rainy Days And Mondays.

AC1
Klopt volledig, FunkStar!

En Sometimes, daar word ik stil van.

Tussen haakjes, moet de tweede track niet 'Saturday' zijn?

avatar van Lonesome Crow
De mooie warme stem van Karen Carpenter en de songwriter kwaliteiten van broer Richard bleken een perfecte combinatie te zijn.
De singles van dit album (track 1,5 en 6) zal vrijwel iedereen van 40 jaar of ouder herkennen ook al zegt de titel misschien niets.

Het album legt vooral de nadruk op de zang van Karen, maar Broer Richard mag ook 2 nummers zingen (track 2 & 7).
Die vallen nogal uit de toon, passen er niet echt tussen vind ik.

De "Bacharach-David Medley" klinkt een beetje jazzy en wijkt ook af van de rest maar is erg goed.
Volgens mij kan je gewoon alle reguliere studio albums van ze aanschaffen als je dit mooie muziek vind.