Carpenters - Passage (1977)

Label: A&M

1. B'wana She No Home (5:36)
  2. All You Get from Love Is a Love Song (3:47)
  3. I Just Fall in Love Again (4:05)
  4. On the Balcony of the Casa Rosada / Don't Cry for Me, Argentina (8:00)
  5. Sweet, Sweet Smile (3:02)
  6. Two Sides (3:29)
  7. Man Smart (Woman Smarter) (4:22)
  8. Calling Occupants of Interplanetary Craft (7:08)
avatar van desz
Ik wil en MOET even zeggen dat 'Calling Occupants...' het meest geniale nummer van de carpenters is.

luisteren!!

avatar van titan57nl
Goede song...kende ik nog niet...klinkt ook een stuk moderner.

EVANSHEWSON
Calling Occupants is dan ook een COVER van een bandje genaamd KLAATU.

Rond Klaatu was destijds nogal wat commotie, men dacht dat de Fab Four (The Beatles) er achter schuilgingen... bleek niet zo, natuurlijk, maar het blijft een meesterlijk nummer over ruimtewezens...

avatar van Simon Smith
Sweet, sweet smile, daar word ik vrolijk van .

Ozric Spacefolk
Aangename en veelzijdige softpop plaat, met een zooi erg mooie momenten.

De plaat begint al lekker upbeat/funky. Erg aardig.

Calling Occupants (cover van Klaatu) -single release viel samen met de Star Wars-rage en werd opgenomen met 160 muzikanten/zangers.
Een bijzonder nummer.

De Carpenters-versie van Don't Cry for Me is ook echt heel erg mooi.

avatar van Wandelaar
Het kwartje was gevallen bij de Carpenters. Het moest anders. Niet drastisch, maar toch wel een koerswijziging.Calling Occupants of Interplanetary Craft is zo'n on-typisch Carpenters-nummer, dat hier met durf wordt neergezet. Carpenters op het prog-pad, zou je haast zeggen. Geslaagd nummer van Klaatu en hier prima vertolkt.
Wat verder in positieve zin opvalt is het 8 minuten durende On the Balcony of the Casa Rosada / Don't Cry for Me, Argentina. En dan de dansbare opener!
Redelijk gedurfd album van broer en zus. En nu ook eens een hippe hoes. Ja, het kón.

avatar van jorro
De Carpenters. Mijn guilty pleasure. De stem van Karen die altijd klonk als een klok, prachtig. En dan die vertolking van Calling Occupants of Interplanetary Craft, die is ..kippenvel..

4* voor het hele album en 6* voor Calling Occupants,
Album staat geheel terecht in de OOR jaarlijst van 1977.