SX - Arche (2012)

7. Plateaux (2:38)
  8. Pearls (3:11)
  9. Beach (3:24)
  10. Aurora (3:47)
Betoverend mooi . De CD is het fijnste geschenkje waarmee ik mezelf verwend heb dit jaar. Nagenoeg elk nummer is goed. Meteen ook één van de sterkste cd's die ik dit jaar gehoord heb. Wat Stefanie Callebaut zingt is onbegrijpelijk, maar haar stem die doorheen het waas van etherische keyboard-gedreven achtergrondmuziek spookt is meer dan fijn. Gold en Midnight Hour zijn zonder meer geweldig om naar te luisteren. Black Video is het nummer dat iedereen kent maar persoonlijk een beetje overroepen (of grijsgedraaid?). Feit is dat SX door de inbreng van keyboardwerk zowel dansbaar als luisterbaar is. Muzikale climaxen (denk nu maar eens Black Video) worden niet vergeten.

Ik zou die band nu ook dolgraag live zien en dat zal als inwoner van Kortrijk zelf heus niet zo moeilijk zijn denk ik