Mr. Oizo - Analog Worms Attack (2000)

Frankrijk
Electronic
Label: F

1. Bad Start (1:46)
  2. Monophonic Shit (3:56)
  3. No Day Massacre (4:17)
  4. Smoking Tape (1:31)
  5. Last Night a DJ Killed My Dog (4:28)
  6. The Salad (3:03)
  7. Bobby Can't Dance (2:47)
  8. Analog Worms Attack (4:52)
  9. One Minute Shakin (1:13)
  10. Inside the Kidney Machine (4:51)
  11. Miaaaw (4:23)
  12. Flat 55 (2:22)
  13. Feadz On (1:11)
  14. Analog Wormz Sequel (8:39)
  15. Flat Beat (5:17)
-Brent- schreef:

Luister maar eens naar dit album, die beats zitten wel heel erg dicht tegen hip-hop beats aan hoor.

Komt omdat Electro uit Hip Hop is ontstaan.. maar dit is dus echt wel Electro.

Dat is wel een beetje kort door de bocht, het is voor een deel ook een wisselwerking: hiphop heeft ook veel te danken aan electronische muziek zoals Kraftwerk. Er waren ook al electro-platen eind jaren '70/begin jaren '80, toen hiphop nog in de kinderschoenen stond.

avatar van Ernie
Stade 3 gratis download van Mr. OIzo zelf...

Mr Oizo 3000 - oizo3000.com

Yann Samsa
Flat Beat blijft toch wel een onsterfelijk nummer met een onsterfelijke clip

avatar van Ernie
Vandaag nog eens opgelegd na een jaar niet luisteren en man wat blijft dit toch een knaller van een schijf. Wie zegt dat Flat beat hierop het beste nr is kan ik vergeven maar dan moet ie wel heel de schijf kennen en niet eens vluchtig geluisterd hebben naar de andere songs want die zijn goed tot geniaal. Feadz On, Analog Wormz Sequel & dan flat beat is wel een prachtig einde van de plaat maar vanaf de 1ste tonen hoor je dat hier een schitterende samenwerking tussen verknipte hiphopbeats/samples en geflipte dansbare electro zit aan te komen. Die heerlijke bas rond 53sec blijft super klinken op bad start en als dan Monophonic shit begint zit je gelijk volledig in de sfeer. Mr. Oizo heb ik altijd 1 van de intersantse Dj's gevonden. omdat ie echt een sfeer weet neer te zetten op deze Analog Worms Attack in plaats van gwn platvloerse beats, die werden voor het dansbaardere spul op Lambs Anger gespaard