Mr. Oizo - Analog Worms Attack (2000)

Frankrijk
Electronic
Label: F

1. Bad Start (1:46)
  2. Monophonic Shit (3:56)
  3. No Day Massacre (4:17)
  4. Smoking Tape (1:31)
  5. Last Night a DJ Killed My Dog (4:28)
  6. The Salad (3:03)
  7. Bobby Can't Dance (2:47)
  8. Analog Worms Attack (4:52)
  9. One Minute Shakin (1:13)
  10. Inside the Kidney Machine (4:51)
  11. Miaaaw (4:23)
  12. Flat 55 (2:22)
  13. Feadz On (1:11)
  14. Analog Wormz Sequel (8:39)
  15. Flat Beat (5:17)
avatar van Ludo
Ontzettend ruige superknaller vol vet geluid. Play it loud.

avatar van TheSilmarillia
Met Flat Beat als uitblinker!

luxaflex
WHUT? Dat ga je toch niet menen??? Ik vind dat dus de domper van dit album... "Het grapje aan het einde van de cd". Dát is het toffe van de commercie rond Mr.Oizo; het is niet Mr.Oizo. De "echte" komt met super rauwe, overstuurde, lompe, boeren maar heeele knappe hiphop beats! En daarvoor moeten we hem op schouders dragen!
[ Al bewijst zijn 2e album dat ik een piep klein beetje lieg... ]

Electro_
Helemaal mee eens! Heb deze laatst 2e hands gekocht in een leipe kringloopwinkel, vanwege Flat Beat (oké, geef ik toe) maar vergeleken met de rest is dat wel het minste nummer ja!

avatar van ariedirk
analog worms attack het titelnummer en tweede single is het absolute hoogtepunt op deze cd

avatar van MacManus
Aahhh maar 5 berichten!

Schande Maar toch redelijk wat stemmen op het album gelukkig, die gele pop was toch wel een tijdje redelijk vaak te zien op tv. Valt 26 nog wat tegen eigenlijk. Ik luister het nog regelmatig, vooral de beats zijn o zo fijn. Het begint al lekker met Bad Start. klinkt als een overdreven opgekrikte platenspeler die afloopt, en daarna een eerst een drum beatje en dan zo een dreunende beat. Heerlijk!
Mooi ook het tekstje "whahaha......Rap" En dan over naar Monophonic Shit meesterlijk. Je voelt die beat. Hoewel de hele trein, buurt, mede weggebruikers het kunnen horen, moet je dit hard aanzetten.
Net als de rest van het album. Heerlijk album!

Een zuinige 4.5 sterren geef ik, maar Mr. Oizo verdient weer een beetje aandacht!

Joy
bijzonder leuke muziek!

meer meer!

avatar van -Brent-
Ik moet eerlijk zeggen dat het wel een flinke tijd duurde voordat ik dit album een beetje kon trekken zeg. Ik kende hiervoor alleen de nieuwe Patrick 122 ep die compleet anders is en natuurlijk flat beat.

Maar blijkt toch best een fijne plaat te zijn

Maarten||
Flat beat!
Dat was de single die ik het eerst kocht in mijn platencollectie Nu kijken of ik dit nog steeds zo geweldig vind als vroeger.

tuktak
tuurlijk klinkt flatbeat nog steeds als vroeger die single is echt niet iets om je voor te schamen en het is al helemaal geen slechte track. het is juist een geniale plaat die iedereen doet laten juichen als je hem opzet. behalve dan misschien wat anti-commerciele knakkers die het dan niet underground genoeg vinden ofzo
je zou wel kunnen stellen dat het nummer niet helemaal op deze plaat past, maar ach, mr oizo is sowieso een vage producer, ook de rest van de tracks vormen niet echt een geheel, dus het kan prima.

avatar van pimpamhenk
Flat Beat is een prima track, maar past niet echt lekker in het geheel hier op dit plaatje, dat toch overwegend heel erg vies en vadsig is. Desalniettemin een track die je toch wel in je collectie moet hebben, dus dan maar als bonustrack op deze leuke release van Mr. Oizo. Hoogtepuntje: No Day Massacre.

Stijn_Slayer
Ik heb toevallig net Flat Beat gehoord, wat een rommel.. Ik hoor alleen maar gebrom het hele nummer lang.

avatar van BoordAppel
Dan moet je of je oren laten uitspuiten of nieuwe boxen kopen of even kijken of je wel het juiste nummer hebt opgezet.

avatar van BoordAppel
In dat geval blijven optie 1 en 2 nog over.

Hoezo heb je dit trouwens nog nooit eerder gehoord? Waar was je toen dit een enorme hit was?

Stijn_Slayer
Geen idee, ik hoorde dit nu voor het eerst. Maar het is dus duidelijk mijn ding niet...

tuktak
welkom op de bewoonde wereld

Crit
Bobby Can't Dance!!!!!!!!!!! rauwer kan bijna niet. echt geweldig

avatar van John Doe
Luister maar eens naar Drexciya voor rauwer. En anders Merzbow.

avatar van BoordAppel
Dat is niet rauwer, alleen meer takkeherrie.

avatar van John Doe
Nou, rauwe takkeherrie dan. Maar voor de laatste gold hoe dan ook de knipoog. Verder heerlijk speels electro album dit.

Crit
thxs john joe voor de geniale tip: drexciya (al heb ik maar ff snel 2 nummertjes geluisterd) maar ik moet eerlijk zeggen: merzbow, ik heb nog nooit muziek omschreven als, zoals boordappel zegt "takkeherrie", maar merzbow verdiend naar mijn mening toch wel die term. ik heb het on this very moment opstaan en ik herken er geen ene vorm van structuur in of wat dan ook. echt... gare... sjit....

die knipoog van je is het zeker waard

avatar van dirty monkey
luxaflex schreef:
[ Al bewijst zijn 2e album dat ik een piep klein beetje lieg... ]

Gast dit is electro geen hiphop beats. Luister maar eens naar lambs anger dat is dus echt geen hip-hop

avatar van -Brent-
dirty monkey schreef:

Luister maar eens naar dit album, die beats zitten wel heel erg dicht tegen hip-hop beats aan hoor.

avatar van Stapler
En dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik dit mega vette muziek vind .

avatar van PEN15
Moeilijk om hier een oordeel over te vellen. Als electromuziek met hip-hop invloeden (zo goed?) vond ik het erg leeg, goedkoop in elkaar gezet en veel te eenvoudig en toch.. en toch.. heb ik er jarenlang met plezier naar geluisterd. Er zijn meer dan de helft aardige nummers te vinden en met zo'n maffe clip met die lappenpop en die knakworsten blijft het toch wel een opvallend leuke plaat.

Uiterst flauwe verwijzing naar Last night a DJ saved my life. Flat 55 vind ik nou precies zo'n voorbeeld van een onzinnig goedkoop amateur nummer dat in elkaar geflanst is met music maker*tm. 2 minuten maar, en toch nog leuk om eens in de zoveel tijd te draaien.

Ik heb verder ooit nog Sick dog trying to speak gevonden. Geen idee waar dat bijhoort. Het zal wel bij die single horen als B-side.

tuktak
die staat idd op de b-kant van flat beat, samen met monday massacre.

Ruige sounds...

-Brent- schreef:

Dat is inderdaad waar de Drums zijn vrij Hip-Hop, maar voor mij blijft het toch electro

avatar van Ernie
vandaag nog eens lekker luid afgedraaid in de auto Feadz On ter hoogte van de afrit naar de R4 was een absoluut hoogtepunt!