Ringo Starr - Old Wave (1983)

Label: RCA

1. In My Car (3:08)
  2. Hopeless (3:06)
  3. Alibi (4:04)
  4. Be My Baby (3:42)
  5. She's About a Mover (3:56)
  6. I Keep Forgettin' (4:23)
  7. Picture Show Life (4:21)
  8. As Far as We Can Go (3:53)
  9. Everybody's in a Hurry But Me (2:36)
  10. Going Down (3:37)
  11. As Far as We Can Go [Original Version] (5:33)
avatar van devel-hunt
Deze plaat heb ik toentertijd in Duitseland gekocht, aangezien de plaat maar in een paar landen uit werd gebracht, gezien de flops van voorgaande platen, aan de kwaliteit lag het niet, het was zijn beste sinds jaren. De plaat rockt er stevig op los, en naar mijn mening vele maler beter als Pipes of Peace van kever collega Paulus die in dezelde maand uitkwam. Geproduceert door Joe Walsh en Ringo. Lekkere plaat!!

avatar van koho
Een eeuwigheid geleden dat ik dit heb gedraaid dus ik graaf er diep voor in mijn geheugen. Het was nogal een gedoe om eraan te komen, want alleen uitgebracht in Duitsland, Brazilië en nog ergens. Veel later op CD eveneens een gedoe, maar ik heb 'm uiteindelijk wel gescoord, je bent completist of je bent het niet.

Old Wave was veel spontaner/frisser/leuker dan de 2e helft jaren '70 prutplaten van de heer Starr, maar tegen die tijd had hij zoveel krediet verspeeld dat er toch vrijwel niemand was die dit meer opmerkte.

Maar wat Ringo albums betreft hoort deze best wel bij de top-3. Niet dat dat deze plaat 4 of 5 sterren oplevert, want ja, het blijft Ringo, maar dit was voor de verandering nu eens geen Starrplaat waarbij je na het draaien knarsetandend het stuk vinyl het raam uitwierp.

3***