Ringo Starr - Ringo the 4th (1977)

Label: Atlantic

1. Drowning in the Sea of Love (5:10)
  2. Tango All Night (2:59)
  3. Wings (3:27)
  4. Gave It All Up (4:42)
  5. Out on the Streets (4:31)
  6. Can She Do It Like She Dances (3:13)
  7. Sneaking Sally Through the Alley (4:18)
  8. It's No Secret (3:43)
  9. Gypsies in Flight (3:04)
  10. Simple Love Song (2:57)
avatar van Toon1
Ringo is toch wel de koning van de foute hoezen, je vraagt jezelf af wat er door zijn hoofd spookte toen deze foto werd genomen

avatar van devel-hunt
Ringo goes disco in een poging een graantje mee te pikken van de toen heersende disco rage, en het geheel is schaamteloos en genant. Deze plaat is misschien wel de slechtste solo plaat van een fab. Disco is een muziekstijl die in zijn geheel niet strookt met Ringo's stijl en stem, en de manier waarop het is gedaan is niet best. Geproduceert door Arif Mardin (three degrees, Village People). Alleen Gypsies in flight is te vreten, de rest ondermaats ver!! Het maakte Ringo in die tijd niets uit, hij leefde als een playboy in Monaco en maakte dit soort platen omdat dat eenmaal in zijn platencontract stond. Stomzinnig als je bedenkt dat zijn cariere tot aan deze plaat bijzonder succesvol was, hiermee heeft hij zijn goede naam verprutst. Het grote solo succes kwam nooit meer terug!

EVANSHEWSON
devel-hunt, niet geheel akkoord, hoe groot deze draak hier ook was, het solo succes kwam wel degelijk terug, met zijn All Starr Band, ok, misschien niet in verkoopcijfers, maar Ringo telt gelukkig terug mee, hij maakt de laatste 10 jaar regelmatig fijne plaatjes.

Dit plaatje hier stinks, en nog niet zo'n beetje!

avatar van devel-hunt
Das waar, Ringo maakt sinds Time takes time lekkere maffe plaatjes, die zeker goed zijn, ik heb het meer over commerciele successen.