Anton Karas - The Third Man (1999)

Oostenrijk
Score
Label: Soundtrack Factory

1. The Big Ben Tune (0:18)
  2. Main Title / Holly Martins Arrives in Viena (3:24)
  3. Harry Lime's False Burial (2:36)
  4. Holly Encounters Anna (0:44)
  5. Meeting of Conspirators at the Bridge / Holly and Anna Talk About Harry (4:38)
  6. Holly Is Accused of Homicide (1:01)
  7. Martins Is Harassed by the Mob (0:33)
  8. Martins Rans Away (0:51)
  9. Calloway Persuades Martins About Harry's Crimes (0:33)
  10. Holly Gets Drunk at the Casanova Club (0:37)
  11. Holly Brings Flowers to Anna and Lets Her Know About His Feelings (5:34)
  12. Holly Runs After Harry's Shadow (2:21)
  13. Anna Is Arrested by the International Police (4:29)
  14. Holly and Harry Meet at the Prater's Big Wheel (6:08)
  15. Trap to Catch Harry (4:01)
  16. Harry Lime's Escape (8:06)
  17. Harry's Funeral (1:12)
  18. Alone / End (1:43)
  19. Anton Karas' Performance at a London Club (2:52)
  20. Trailer (1:04)
avatar van thomzi50
Wat moet ik hier nou mee.. Het is een erg fraaie film, maar niet zo fraai dat ik allerlei stukken wil terughoren op c.d. Dan bekijk ik de film wel nog een keer..

neo
Waarom dan niet? Je luistert anders wel andere scores sinds een tijdje. Zie niet in waarom je het er bij deze ineens problemen mee hebt. Of er moet een andere waarom nog achter zitten.

avatar van Toon1
Is het alleen het titelnummer waarin met een zither wordt gespeeld, of ook in de rest van de nummers? Heb de film gezien, maar ben het vergeten eigenlijk.

neo
De zither is het voornaamste instrument door de score heen.

avatar van thomzi50
Ik bedoelde met stukken terughoren, letterlijke dialogen terughoren. Dán zet ik de film wel weer op. Van dát type scores ben ik geloof ik niet zo'n fan. Een beetje onduidelijk getypt inderdaad.

neo
Vervelend inderdaad. Het is soms echter niet anders mogelijk als bepaalde geluidstracks zijn verdwenen. Dan is er nog een mogelijkheid om via trucage slim op veel plekken dialogen weg te filteren (wat niet de methode is waarbij de muziek dan ook nog minder wordt), maar een andere. Ik weet niet hoe het met The Third Man wat dit betreft zit.

avatar van thomzi50
Hetzelfde had ik een beetje bij Philip Glass' Thin Blue Line. Die film kende ik niet eens, dus daar kon ik al helemaal niets mee. Maar ik heb toch echt de score met de bovenstaande tracklist, en het merendeel dat ik hoorde was gepraat. Jij noemt het vervelend, maar geeft het toch 4,5*.. Verklaar je nader

neo
Ik prefereer zonder, wat niet persee betekent dat 'met-gevallen' dan een grote invloed hebben op mijn waardering. Vaak kan ik mij er dan toch bij neerleggen en maar gewoon luisteren. Stom. Als de muziek dan goed is, maakt dat zoveel goed.