Eels - Shootenanny! (2003)

Alternatieve titel: Everybody Knows These Are Rock Hard Times

Label: DreamWorks

1. All in a Day's Work (3:24)
  2. Saturday Morning (2:55)
  3. The Good Old Days (3:03)
  4. Love of the Loveless (3:32)
  5. Dirty Girl (2:41)
  6. Agony (3:07)
  7. Rock Hard Times (4:00)
  8. Restraining Order Blues (3:11)
  9. Lone Wolf (2:47)
  10. Wrong About Bobby (2:46)
  11. Numbered Days (3:44)
  12. Fashion Awards (3:07)
  13. Somebody Loves You (3:02)
Het tot nu toe nieuwste album van Eels, wat een beetje doorgaat in de lijn van Daisies of the Galaxy en Souljacker. Hier en daar erg persoonlijke en vooral zwaardere onderwerpen, maar vooral bij dit album overheersen de grappige teksten.

"When I was born, the doctor said.
There's something wrong, inside this baby's head.

Wellicht de minste van Eels, omdat ik zelf meer hou van hun eerdere en wellicht ook zwaardere en persoonlijkere werk.

Voorlopig 4*, maar ga ze binnenkort allemaal nog eens luisteren om met een definitief oordel te komen.

Een fijn luisteralbum, maar niet meer. Het klinkt af en toe allemaal wat leeg, hij heeft veel dezelfde onderwerpen voorheen al beter behandeld. Ook de muziek is af en toe erg simpel. Omdat het toch goed wegluistert en er enkele goede nummers op staan (Love of the Loveless, Lone Wolf) krijgt deze 3*

ik vind deze veruit de minste van Eels; ik hoop dat de neerwaartse spiraal zich niet verder doorzet, want het vorige album was ook al ietsje minder ...

Vind deze juist weer wat beter dan Souljacker. Enkele dingen zouden zo van de eerste twee albums af kunnen komen. Vooral "All In A Day's Work", "Saturday Morning" en "Agony" zijn erg mooi.

avatar van Koenr
Deze toch nog maar een kansje gegeven, nu ik eindelijk al hun albums heb geluisterd. Half sterretje eraf, verreweg hun minste.

Inderdaad hun minste, maar nog steeds een goede plaat. "Restraining Order Blues" is heerlijke zwarte humor.

Wordt beter narmate je hem vaker luistert. Staat bij mij op 3, na Beautiful Freak en Electro Shock Blues.

avatar van Bert Wasbeer
Geen slechte plaat maar als je weet wat E eerder deed valt ie toch wat tegen

avatar van IMPULS
Ben het met Bert Wasbeer eens. E has done it better before. Desalniettemin is het materiaal op Shootenanny nog van behoorlijk goed nivo. 'Love of the loveless' is één van die lekkere, typische Eels-tracks.

Ace
In tegenstelling tot wat velen vinden, vind ik dit ook een geweldig goed album. Lekker fris, lekker vrolijk! Zo leuk zelfs dat mijn wederhelft er zelfs helemaal weg van is! Vooral Dirty Girl maakt me superblij! 4*

avatar van Bighead
Ben het met Gotti eens.

Mooi album. 4*

avatar van mic
mic
Ik ook.
Best veel goede nummers.
Vooral Love of The Loveless en Numbered Days.

avatar van Tribal Gathering
Zeer matig album van E dat in het niet valt bij zijn eerdere 4 pogingen. Vooral muzikaal klinkt het album erg ongeinspireerd en tekstueel kennen we zijn zegje nu wel.

Deze plaat heeft ervoor gezorgd dat ik me er niet toe kan zetten om Blinking Lights te gaan beluisteren (het zogenaamde Kid A effect).

Waarschijnlijk is dat mijn probleem, want Blinking Lights schijnt weer een erg goeie cd te zijn. Misschien moet ik me er toch maar eens overheen gaan zetten.

Iedereen die Eels wil gaan ontdekken raad ik toch aan om deze over te slaan en eventueel als laatste aan te schaffen om je collectie te completeren.

EVANSHEWSON
Ace schreef:

Ik vind dit groepje dat zo goed begonnen was, steeds maar zwakkere plaatjes maken. Tot hier toe dan, want met de opvolger van deze is er terug wat hoop, vind ik hoor !
Het is maar één mening natuurlijk.

Deze is een beetje een zwak broertje.

En niemand nam ook maar een beetje moeite om een

hoes te ontwerpen. Dus moeten we het stellen met een totaal

fantasieloze hoes. Zoals ook de muziek hier een beetje klinkt.
2.5 sterretjes ** 1/2

Ik ben verliefd op Love of the Loveless.

Ik heb niet vaak dat ik door de hoes al helemaal geen zin heb om me in een album te verdiepen, maar Eels is het me met deze gelukt. Je ziet er direct aan dat je 'm niet hoeft te hebben.

avatar van Bighead
slagerkorrel schreef:

Toch onterecht hoor. Staan geen slechte nummers op.

avatar van devel-hunt
Ik vind deze Eels goed genoeg om regelmatig te draaien, staan een paar steengoede nummers op (the good old days, somebody loves you),hoewel ik hem beter heb gehoord. Vreemde figuur die Eels, maar af en toe wel lekker om daarna weer gewoon normaal te doen!

Kijk MTV en zie een reclame van een knuffelende man. En er speelt een liedje op de achtergrond, zo'n verslavend, relaxed liedje. En ik wil weten hoe dat liedje heet, maar ik krijg mezelf nooit zover om er eens achteraan te gaan.

Toen ontdekte ik Eels, zomaar toevallig, op deze site. Luisterde wat liedjes, keek de albums een beetje door, en wat zag ik hier in de tracklist staan: Love of the Loveless - precies het nummer dat ik zocht. En dan krijg je toch wel zin om eens een albumpje van dit bandje te kopen. (Wel een van de eerdere, omdat die beter schijnen te zijn.) Dit wordt misschien nog wel eens wat moois, dat Eels.

avatar van beaster1256
fantastisch begonnen met hun eerste cd diemonumentaal is, echter later werd het alsmaar bergafwaarts en zelfs vervelend

avatar van TEQUILA SUNRISE
De enige die ik nog niet had van Eels en welke voor 5 EURO in de bakken lag bij van Leest ( net als bijna al zijn overige platen ).
Uiteraard direkt meegenomen, wederom een prachtplaat met juweeltjes als Love Of The Loveless, Restraining Order Blues & Numbered Days.

avatar van Apple Juice
Ook ik heb hem gekocht bij van Leest. Moet zeggen dat tie het geld meer dan waard is. Draai hem regelmatig.

avatar van ZERO
Nadat ik Souljacker en Shootenanny! allebei tweemaal geluisterd heb, moet ik toch tot de conclusie komen dat deze voor mij de beste van de twee is. Beide albums worden aanzien als de zwakker broertjes in de collectie, maar ik zou Shootennanny toch alles behalve zwak noemen!

Dirty Girl en Rock Hard Times zijn mijn favorieten. Als derde kies ik Restraining Order Blues.

Voorlopig 3,5*

Ik ga nog steeds voor Saturday Morning. Héérlijk nummer.

Saturday morning vind ik eigenlijk niet zo bijzonder. Toch een onderschat album. Agony, Fashion Awards, enz... toch sterk. Maar idd stukken minder dan BF, ESB, en consoorten

avatar van mpl
mpl
"Wrong About Bobby" is een ontzettend grappig nummer. Inderdaad zijn slechtste plaat, maar dat zegt niets bij E.

avatar van LucM
Een aanvaardbaar eels-album maar niet echt bijzonder. De nummers zitten doorgaans goed in elkaar met soms grappige teksten maar ik krijg steeds meer de indruk dit eerder en beter van hen gehoord te hebben. eels hier wat op de automatische piloot dus, wat resulteert in het minst goede album van E. tot nu toe (samen met "Souljacker").

Father McKenzie
Tja, LucM, ik vond ze hiervoor echt stukken beter. De inspiratie voor echt beklijvende songs is hier ver te zoeken.
Electro Shock Blues vind ik veruit hun beste, samen met Blinking Lights.
Redelijk wisselvallig hun albums, vind ik toch.

avatar van mpl
mpl
Father McKenzie schreef:
Electro Shock Blues vind ik veruit hun beste, samen met Blinking Lights.
Redelijk wisselvallig hun albums, vind ik toch.
Blinking Lights is van hierna.

Father McKenzie
Dàt weet ik wel. Ik zei dat ik ze hiervoor beter vond.
En dat Blinking Lights, hoewel van HIERNA toch ook een mooie plaat is. Soms moet je alles echt uitleggen, men WIL je persé verkeerd begrijpen. Het is het slechte karakter van de mensen.
En nu dat van mij. Komt ervan als je nèt Brusselmans hebt gelezen.
Desalniettemin blijf ik Shootenanny! een plaat met een véél betere titel dan inhoud vinden.