Miranda Sex Garden - Iris (1992)

Rock / Avant-Garde

4. Blue Light (6:23)
  5. Iris (7:18)
avatar van VanDeGriend
1,5
Deze dames eens gezien in het voorprgramma van Depeche Mode....meen in 93 in Ahoy. Zeer terecht massaal uitgefloten. Behoort vandaag de dag nog steeds tot de slechtste optredens die ik ooit gezien heb. Deze plaat is ook al niet veel soeps en roept vergelijkingen op met een zwerm populaire huisdieren. Ligt in de derde divisie doos op zolder stof te vergaren

avatar van Jean Rene
Ik heb Miranda Sex Garden live gezien in de Melkweg in 1993 en dat was heel indrukwekkend (ze werden dan ook niet uitgefloten !!).
"Iris" is een van hun beste CD's, met name het titelnummer is weergaloos. Prachtig zoals de spanning wordt opgebouwd en met zeer mooie sacrale meerstemmige zang.
5 sterren.

avatar van WesleyX16
Dit is misschien niet voor het Depeche Mode publiek "geschikt".

Maar ik vind het zelf heel bijzondere en prachtige muziek. Een heel eigen sound.

avatar van VanDeGriend
1,5
Ik weet niet precies wat Depeche Mode publiek is maar ik ga er zomaar van uit dat je er niet bij bent geweest?

Bijzonder is het zeker, een eigen sound kun je het over hebben. Zeker niet te ingewikkeld ofzo, zelfs niet voor DM publiek, whatever dat is. In mijn beleving een gimmick met inhoud boven vorm. Daarom wellicht geen al te lange succesvolle loopbaan en ook niet erkend als miskent onontdekt talent ofzo. Genoeg publiciteit.... en toch is vergetelheid hun deel.

avatar van WesleyX16
Ik weet niet hoe ze live waren. Dus je veronderstelling is correct.

En eigen sound moet je ook relatief zien. Maar het klinkt in ieder geval anders dan wat ik eerder heb gehoord..

avatar van Jean Rene
Het indrukwekkende titelnummer "Iris" waar de CD mee afsluit is een van mijn all-time-favorites.

De gedragen plechtstatige sfeer van dit nummer, vooral door de prachtige klassieke zang, in combinatie met de harde gitaren op de achtergrond, is echt fantastisch !

avatar van davevr
Net deze mini Lp voor 4€ gekocht, titelsong is echt geweldig. Ik was deze groep al volledig vergeten. rating komt later als ik hem een beetje 'ingeluisterd" heb.