Boy Hits Car - Boy Hits Car (2001)

Rock / Metal
Label: Wind-up

1. The Rebirth (4:02)
  2. Lorecore (Welcome To) (3:35)
  3. As I Watch the Sun FXXK the Ocean (3:19)
  4. I'm a Cloud (4:15)
  5. Man Without Skin (3:47)
  6. A Letter from Prison (3:07)
  7. Unheard (4:59)
  8. Going to India (3:45)
  9. Turring Inward (3:40)
  10. Benkei (3:49)
  11. Before We Die (4:42)
avatar van Kondoro0614
Dit is toch wel het beste album van de heren Boy Hits Car die niet zo heel bekend zijn in de samenleving. Ik heb deze mannen leren kennen vanuit de song Boy Hits Car - Love, Fury, Passion, Energy - YouTube die ik hier op dit album toch heel erg mis!

Fijne Rock met Metal gecombineerd, klinkt zeker niet slecht maar het zijn geen toppers in het algemeen, beste album van de jongens met toch een paar leuke songs er tussen.

avatar van james_cameron
Verdienstelijk debuut dat een mengeling van rock en metal laat horen, overgoten met een oosters sausje. De hiphop-elementen die sporadisch opduiken klinken inmiddels een beetje gedateerd, maar het totaalgeluid mag er nog best zijn. De zang, die sporadisch in de hogere regionen verkeert, zal niet naar ieders smaak zijn, maar de band levert hier wel een fris en vrij origineel debuut af, met bovengemiddeld sterk songmateriaal.

Rudi1984
Toch wel een deceptie om deze plaat na al die jaren weer eens te luisteren. Destijds vond ik het geweldig en vooral heel krachtig, maar dat hoor je nu echt niet meer terug. Slap gezongen, houterig gespeeld; het is vooral de nostalgie die het nog een klein beetje overeind houdt.