The Exploited - Troops of Tomorrow (1982)

3,65

3. Disorder (2:18)
  4. Alternative (2:05)
  5. U.S.A. (3:19)
  6. Rapist (1:27)
  7. Troops of Tomorrow (4:54)
  8. Uk 82 (2:47)
  9. Sid Vicious Was Innocent (2:58)
  10. War (3:47)
  11. They Won't Stop (2:19)
  12. So Tragic (1:49)
  13. Germs (4:39)
  14. Dead Cities * (1:56)
  15. Attack * (2:25)
  16. Computers Don't Blunder * (2:33)
15 BERICHTEN 1 MENING
avatar van Jeanicious
USA, wat mij betreft nog steeds actueel, met de simpele recht-toe recht-aan tekst; Fuck the USA, Fuck the USA.
Sluit ik me volledig bij aan.

Kan iemand me trouwens vertellen wat ze met de tekst van Sid Vicious was innocent bedoelen. Ging dat niet over de vreemde omstandigheden rond de dood van zijn vriendin?

Heerlijk album, alleen beginnen de bekkens op den duur te irriteren, aangezien ze soms heel erg overheersen. Maar ja, wat verwacht je dan ook van punk. Hoort ook een beetje zo denk ik.

1,0
inderdaad lees dit maar eens.

1,0
Dit is zo'n plaat die ik naar verloop van tijd steeds slechter ben gaan vinden, toen ik he voor het hoorde was ik helemaal verkocht, maar naargelang ik hem vaker hoorde vond ik het allemaal veel te oppervlakkig en eentonig. niet aan mij besteed 1*

avatar van HammerHead
Inderdaad een nogal eentonig plaatje. Blijkt ook wel uit het feit dat Slayer met Ice-T de nummers Disorder, UK 82 en War coverde in 1 enkel nummer op de Judgment Night soundtrack. Verder toch nog best aardig en lekker om op z'n tijd op te zetten.

exploited is pure jeugdsensatie voor mij. nu klinkt het allemaal iets te simpel, behalve op feesjes natuurlijk.

solida schreef:
...behalve op feesjes natuurlijk.

Met een paar pinten achter de kiezen leg ik de lat qua muziek zowieso een stuk minder hoog

avatar van MichelDumoulin
Sorry, heren sceptici, dit is dus wel degelijk een klasiekertje!

avatar van jellorum

Lang geleden was ik hier wild van (16 a 17 jaar), nu doet dit me redelijk weinig eigenlijk. Toch is er genoeg moois om deze plaat net niet te buizen.

von Beethoven
Dit werd over het algemeen beschouwd als commerciele stap van ze (Polydor) strak geproduced ten op zicht van punks not dead en de hoes was helemaal toendertijd fout!!! pure kitsch
maar moet hem toch maar eens een X weer luisteren
voorlopig een 3

avatar van Sir Spamalot
Punk ... kort ... krachtig ... tegen de schenen schoppen ... ook feesten ... ook genieten ... ik vind dit best wel een lekker album ... vanwege een niet-kenner maar liefhebber ... Fuck the USA!

avatar van mayhemblik
Absoluut een klassieker (in mijn oren dan).
Ga nog altijd helemaal "los" bij dit schijfje en zal dat denk ik altijd blijven doen.

avatar van freakey
MichelDumoulin schreef:
Sorry, heren sceptici, dit is dus wel degelijk een klasiekertje!

Precies, de ultieme betonpunkplaat!!

Edwynn
Troops Of Tomorrow, Hanging round today. Treffende omschrijving van de jeugd door de ogen van Wattie.
Deze beenharde punkplaat maakt van de Sex Pistols een stel vogelpoepjes.

avatar van cadaver69
Dit is persoonlijk de beste exploited plaat. Rauw, hard, snel, smerig en met een aantal meeschreeuwers. Een ware cult plaat.

avatar van frolunda
Één van de beste punkplaten van de zogenaamde tweede golf en zeker een klassieker.Ik vind hem bijvoorbeeld ook beter dan Never mind the bollocks van de Sex pistols.Of ie ook de beste is van de Exploited is weet ik niet omdat ik sommige latere albums niet zo goed ken....toch eens verandering in gaan brengen.Het titelnummer is trouwens een cover van een andere prima,maar niet zo bekende punk band The Vibrators.Ziehier.....http://youtu.be/uyZhlJj1yyw