ZZ Top - Rhythmeen (1996)

Blues / Rock
Label: RCA

1. Rhythmeen (3:54)
  2. Bang Bang (4:29)
  3. Black Fly (3:33)
  4. What's Up with That (5:21)
  5. Vincent Price Blues (6:05)
  6. Zipper Job (4:16)
  7. Hairdresser (3:49)
  8. She's Just Killing Me (4:57)
  9. My Mind Is Gone (4:08)
  10. Loaded (3:49)
  11. Prettyhead (4:39)
  12. Hummbucking, Part 2 (5:13)
Verder op de lijn vanaf Recycler. Steeds een beetje gruiziger, maar nooit onverteerbaar en altijd met een knipoog. En met een lekker spelende gitarist natuurlijk.

Voor de mensen die zijn blijven hangen bij 'Gimme Al Your Lovin'; je hebt inmiddels iets gemist. Het allemaal wat zompiger en solider geworden. Zeg maar het verschil tussen een pistooltje en een zware mitrailleur, of een biertje en echte whiskey. Groter, zwaarder, sterker. Dat begint zo'n beetje vanaf het album Recycler, na de wat mij betreft de vergissing van 'Afterburner'.

-lekker van de 'good old band from texas'
-geen nette ideale schoonzoon muziek of mensen met teveel plastic op hun auto.

avatar van richiedoom
OOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE wat klinkt deze plaat heerlijk smerig zeg!! Moddervette gitaar en een hese schorre stem van Billy Gibbons en een heerlijke groove. Apart dat deze zo laag scoort gemiddeld. Want na het beluisteren van alle voorgaande albums vind ik deze toch eigenlijk wel 1 van de beste platen van ZZ Top.

avatar van iggy
Dat guitaar geluid van billy gibbons is inderdaad zo smerig niet normaal. Volgens mij heeft billy zijn elementen van zijn gibsons vol laten lopen met met het vieste,smerigste,vunzigste ,vettigste en de meest vervuilde swamp mud rechtstreeks uit de diepe swamps van de mississippi. En er zelf ook nog een slokje van genomen. Want ook zijn stem klinkt erg erg smerig. Vervolgens die gibson aangesloten op zijn versterker. En tja dan krijg je dit geluid. Nu gaat het verhaal dat billy maar 1 uur per dag mocht spelen in die studio!? De rest van de studio tijd moest de schoonmaak ploeg er aan te pas komen. Om zijn ongewilde smerigheid te verwijderen. Zelden een guitaar gehoord die zo smerig klinkt.
Nu zijn niet alle nummers even sterk. Maar dat is ook wel een beetje lastig om daar een goed oordeel over te geven. Want dat mississippi swamp guitaar geluid staat wel zo in het midden dat je bijna verplicht bent om louter die swamps licks van billy te volgen. De rest hangt er maar wat bij ha. Ik hou het voorlopig op 3,5 pingel.
En nu ga ik mijn tuin opruimen wat een rotzooi zeg ha

avatar van richiedoom
Haha wat een mooie omschrijving Ik ga maar gauw douchen!!

avatar van iggy
MMm ik ben nog bezig met mijn tuin te cleanen die verdomde billy toch ha

avatar van ricardo
Van de ZZ Top albums na Eliminator daarvan schijnt deze nog enorm de moeite waard van te zijn.

Als ik deze tegenkom maar ff checken dan, maar zal wel ff duren nog aangezien ik hem nog nooit heb zien liggen in een cd shop.

avatar van Poeha
Misschien een internetshop proberen, ricardo

avatar van vin13
Zeker 1 van hun beste platen. Tres Hombres blijft favoriet maar deze is goed.
. De zang is in de jaren wat gruiziger en lager geworden. De gitaarsound vind ik zelfs een beetje sleazerock en de plaat is niet zo gepolijst als bijv. Recycler of Eliminator.
Vincent Price Blues behoort tot mijn favoriete ZZ Top nrs.

avatar van frolunda
Een album dat bij elke draaibeurt beter wordt.....bluesrock zoals het hoort.

speedy66
Compleet het tegenoverstelde als hun sound ttv afterburner. Smerig en gruizig geluid en soms zo slom als een schildpad. Lekker zompig geluid. Lekker cdtje dus. Hairdresser en zipperjob zijn hilarisch. Texas woestijnblues met een knipoog.

avatar van spinout
Zeker een verbetering t.o.v. Antenna. Gruiziger, gemener en gewoonweg beter. En geen ballad te bekennen!

avatar van Casino Boogie
Alleen vanwege Vincent Price Blues al het aanschaffen waard, en de rest van de tracks klinkt ook als een klok.

avatar van ricardo
Erg mooi album van zz top inderdaad, lekker sfeertje vooral. Zo hoort blues rock van deze mannen te klinken niet perfect, ongepolijst en met een moddervette sound.

Eigenlijk een terugkeer naar hun jaren 70 roots, maar dan met het geluid en de productie van nu.

Hij is beter dan antenna dat zeker, maar die valt mij ook niet tegen.

avatar van Deranged
milus schreef:
het album Recycler

Over Recyclen gesproken.

Dit stukje tekst is ook aardig in roulatie geweest begrijp ik.

Wat betreft deze band zit ik er lekker in momenteel. Vond het altijd wat karikaturaal overkomen maar als je je verder verdiept kom je erachter dat deze man Billy Gibbons de swagger gitaar beheerst als weinig anderen.

Muziek voor ruige mannen.