ZZ Top - XXX (1999)

Blues / Rock
Label: RCA

1. Poke Chop Sandwich (4:49)
  2. Crucifixx-a-Flatt (3:59)
  3. Fearless Boogie (4:01)
  4. 36-22-36 (2:35)
  5. Made into a Movie (5:14)
  6. Beatbox (2:48)
  7. Trippin' (3:53)
  8. Dreadmonboogaloo (2:36)
  9. Live Intro by Ross Mitchell [Live] (0:34)
  10. Sinpusher [Live] (5:18)
  11. (Let Me Be Your) Teddy Bear [Live] (5:21)
  12. Hey Mr. Millionaire [Live] (4:14)
  13. Belt Buckle [Live] (4:05)
Lekker krakerig geluid, de stemmen weer een beetje heser. Het verbaast me toch steeds weer dat ZZ met zo weinig toch goed wegkomt. En ergens altijd weer die knipoog. Maar ja, wat wil je met zo'n gitarist en een band die al decennia samen is.

Voor de mensen die zijn blijven hangen bij 'Gimme Al Your Lovin'; je hebt inmiddels iets gemist. Het allemaal wat zompiger en solider geworden. Zeg maar het verschil tussen een pistooltje en een zware mitrailleur, of een biertje en echte whiskey. Groter, zwaarder, sterker. Dat begint zo'n beetje vanaf het album Recycler (1990), na de wat mij betreft de vergissing van 'Afterburner'.

De heren raken wel wat op leeftijd inmiddels. Ze doen een kort toertje in 2006.

-lekker van de 'good old band from texas'
-geen nette ideale schoonzoon muziek of mensen met teveel plastic op hun auto.

avatar van Raymond S
Wat een geweldige recensie (uit 2006 !) van Milus!
De geschetste vlag dekt volledig de lading van deze cd.

Voor mij geen hoogvlieger, maar zeker geen middelmatig album.

Gewoon een lekkere 3 sterren cd, en daar zijn er veel van.

avatar van spinout
Geproduceerd door Billy Giddons , klinkt deze plaat als een album van voor Eliminator. Zelfs de "ballad" Made into a movie klinkt gruizig. De live opnamen neem ik voor lief.

avatar van The Wep
spinout schreef:

Billy Giddons ken ik niet, wel Billy Gibbons. Dit album is niet van het kaliber Eliminator, maar klinkt toch wel erg lekker. Gewoon lekkere ZZ Top muziek