Emmylou Harris - Elite Hotel (1975)

Country / Roots
Label: Reprise

1. Amarillo (2:59)
  2. Together Again (3:49)
  3. Feelin' Single - Seein' Double (2:27)
  4. Sin City (3:54)
  5. One of These Days (3:00)
  6. Till I Gain Control Again (5:32)
  7. Here, There and Everywhere (3:41)
  8. Ooh! Las Vegas (3:41)
  9. Sweet Dreams (4:16)
  10. Jambalaya (3:08)
  11. Satan's Jewel Crown (3:10)
  12. Wheels (3:12)

met Jonathan Edwards

13. You're Running Wild * (1:44)

met Rodney Crowell

14. Cajun Born * (3:19)
Wel een mooie cd met liedjes die voorbeeldig zijn voor de vrouwencountrymuziek van de jaren '70. Zoals altijd staan er wel wat flauwe covers op een cd van Emmylou, maar dat zijn we inmiddels gewend...

avatar van Stijn_Slayer
Deze heb ik net voor 2,50 op LP aangeschaft en ik moet zeggen dat ik deze ontiegelijk sterk vind. Emmylou Harris kende ik enkel van naam en ik wist dat ze een goede stem had. Bij deze maak ik daar een fantastische stem van! Mooie gevoelige nummers maar ook vrolijke snelle nummers zoals Amarillo.

Daarbij is het ook heerlijk sfeervol. Een aanrader dus .

avatar van Madjack71
Zekers en vast een goede plaat, vooral in het genre. Emmylou is toch de Alison Krauss uit de jaren zeventig, ontdekt destijds door Gram Parsons en veel meer dan alleen Mr. Sandman. Deze grande dame van de betere country heeft niet met de minste namen samen gewerkt; Gram Parsons/The Band of Neil Young o.a en heeft de achtergrond vocalen verzorgt op Dylans Desire.
Deze plaat is over de gehele linie goed in balans en heeft in Jambalaya misschien een ietwat overbodige cover, maar geeft maar weer aan wat een invloed die Hank Williams toch is geweest.
De cover van Lennon/Mc Cartney vind ik zelf wel goed geslaagd; Here, There and Everywhere blijft de geest van de scheppers bewaren, maar Emmylou weet er haar eigen draai aan te geven met haar mooie stem. Verders zijn SIn City van Gram Parsons en Chris Hillman en Satan's Jewel Crown het vermelden waard.
Leuk detail; Bernie Leadon DE gitarist van de oude Eagles speelt een partijtje mee op Sweet Dreams.
Country zoals ik het graag mag horen van een dame met een god gegeven stem ervoor, die mooi oud is geworden.

avatar van kort0235
Ik ben wel een fan van Emmylou Harris. Zij is een van de betere country-zangeressen.
Zo ook deze plaat is goed en verveelt geen moment.
uit de 1 euro-bak gevist!

avatar van henk01
4.5*

Een stuk beter !

sugartummy
er spelen ook wat mensen uit elvis' band mee, die emmylou na het overlijden van gram parsons overnam. geweldige uptempo nummers en even goede ballads met uitschieter de beatlescover.

avatar van spinout
Een goede klassieke Harris plaat. Zo klinken haar albums niet meer, wat geen afbreuk doet aan haar hedendaagse albums.

Worden mensen hier wel eens misselijk van Here, There and Everywhere? Gelukkig volgt daarna Las Vegas .

avatar van teus
ThirdEyedCitizen schreef:

Ik alvast niet ....integendeel
Ook al blijft het origineel staan als een huis
Vind daarnaast haar versie van Here, There and Everywhere ..ook heel bijzonder mooi ?