Ice Cube - The Predator (1992)

Label: Priority

1. The First Day of School (Intro) (1:20)
  2. When Will They Shoot? (4:36)
  3. I'm Scared (Insert) (1:32)
  4. Wicked (3:55)

met Jaguar

5. Now I Gotta Wet 'Cha (4:03)

met DJ Muggs

6. The Predator (4:03)
  7. It Was a Good Day (4:19)
  8. We Had to Tear This Motha----- Up (4:23)

met DJ Muggs

9. **** 'Em (Insert) (2:02)
  10. Dirty Mack (4:34)
  11. Don't Trust 'Em (4:06)
  12. Gangsta's Fairytale 2 (3:19)
  13. Check Yo Self (3:42)

met Das EFX

14. Who Got the Camera? (4:37)
  15. Integration (Insert) (2:32)
  16. Say Hi to the Bad Guy (3:19)
  17. Check Yo Self [Remix] * (4:33)

met Das EFX

18. It Was a Good Day [Remix] * (4:28)
  19. 24 with a L * (3:25)
  20. U Ain't Gonna Take My Life * (4:08)
avatar van Stapler
Net gekocht ben bij nummer 4.
7 en 13 zijn sowieso geweldig.
Het bevalt mij nu al veel beter dan AmeriKKKa's Most Wanted.
A.k.a dit is dope!

Nareno
Deze cd verdiend zeker 3,5 vanwe check yo self and it was a good day

Peace

avatar van principal2000
Na dit album werd Ice Cube voor veel liefhebbers, inclusief yours truly, minder of niet interessant. De energie en soms zelfs agressiviteit die hij uitstraalde gecombineerd met zijn prima flow was een goede combi. Hierop herhaalt hij dat kunstje nog eenmaal. De hardheid wordt geillustreerd door When Will They Shoot, Now I Gotta Wet Cha, Wicked en We Had To Tear This Muthafucka Up). De overige nummers zijn vaak ook de moeite waard. It Was A Good Day heb ik grijs gedraaid en ben nu vooral fan van het orgineel van de Isley Brothers. Ik geef een dikke 4* voor het laatste echt goede album van Ice Cube.

X-man
Jorge-E schreef:
Laat ik het zo zeggen: ik vind dit het hoogtepunt van zijn carrière.

I totally agree.

Het laatste echt wapenfeit van Cube. AL vind ik lethal injection ook wel een goed album. Maar deze en death certificate zijn toch wel zijn beste werk. Ice Cube moet gewoon terugkeren naar zijn oude stijl rauw en vol energie en niet van die rommel maken omdat dat nu verkoopt in deze tijd.

avatar van Sjaan
Proost....

avatar van KILLERBEE99
Leuk album van Ice Cube en vooral een voor It Was a Good Day

avatar van Robbie Keane
Cube's flow op When Will They Shoot is formidabel

avatar van MAS
MAS
Vet album van Ice Cube. Hierna werd het inderdaad wat minder.e It Was A Good Day is zeker een classic!

avatar van toris
Ik denk dat ik dit album beter vind dat AmeriKKKa's Most Wanted. Wat een energie zit er in de track zeg!

PriestMaiden
Check Yo Self, Wicked, When Will They Shoot en It Was a Good Day zijn de hoogtepunten. Energiek, rauw album van Cube, zijn ouder materiaal is vet.

avatar van T.O.

avatar van DarkoMarco
Ik had een video gezien waarop hij werd Geïnterviewd, en werd gevraagd of januari 20th klopte. Hij zei dat het niet echt op een specifieke datum gebeurd was.

Gucci-Mane
Ice Cube laat zien hoe je Hip hop direct kunnen veranderen.

Good Day , Check yo self absulote hits. When will they shoot , wicked , Predator en dirty mack laat Cube zien wat voor Legend mc hij wel niet is.

avatar van Nr.4
Hele dope plaat, voor mij qua niveau ongeveer gelijk met de twee voorgangers. Lekker rauw, agressief en keihard. Met even een zogenaamd positief intermezzo met It was a good day. Dope.

FelipeGutiérrez
Die beat van It Was A Good Day zal altijd een van m'n favoriete beats blijven, net als het nummer zelf trouwens. Dit album staat vol met klassieke typische Ice Cube tracks, met harde beats en een agressieve Ice Cube.

avatar van Nr.4
Zie dat deze toch duidelijk minder gewaardeerd wordt als z'n eerste 2 platen, voor mij is dit de sterkste denk ik. Echt gruwelijk hoe die woede door elke track heen klinkt, met nog meer energie als voorheen.

FelipeGutiérrez
Nr.4 schreef:

Dit is ook mijn favoriete Ice Cube plaat. It Was A Good Day blijft voor mij het beste wat jaren 90 west coast hiphop te bieden had.

avatar van Ernie
Begin hem ook steeds beter te vinden.

Misschien raar om te zeggen maar deze Predator luistert heel makkelijk weg.
Qua beats klinkt het wat lichtvoetiger, iets meer Westcoastgeluid in mijn oren waar op zijn voorgaande platen The Bomb Squad met militante beats de plak zwaaiden terwijl hier DJ Pooh, DJ Muggs, Sir Jinx en Ice Cube zelf de plaat producen. Erg strakke plaat in ieder geval. Huisfavorieten zijn Now I Gotta Wet 'Cha, It Was a Good Day, Dirty Mack & de titeltrack.

Death Certificate vind ik de minste van zijn eerste 3 soloalbums, AmeriKKKa's Most Wanted en deze mogen strijden om het goud.

avatar van jellecomicgek72
It Was a Good Day

avatar van Harderwiek
It Was a Good Day blijft een anthem die ik altijd kan draaien. Geweldig nummer. Toch blijf ik niet helemaal begrijpen wat die op dit album doet. Haalt mij echt uit het album. Wat jammer is, aangezien ik Ice Cube ontzettend goed vind op deze plaat.

avatar van Silky & Smooth
Harderwiek schreef:

Dit! Was min of meer vergeten dat hij hierop stond. Dan is het heel vreemd als dat nummer voorbij komt tussen alle keiharde raps van Cube. Al trekt hij de lijn van het album qua onderwerpen/teksten wel aardig door op dit nummer.