De Wereld Draait Door Recordings, Vol. 2 (2012)

Alternatieve titel: DWDD Recordings, Vol. 2

Label: VARA

1. Roel van Velzen - Landslide
  2. Brownie Dutch - A Change Is Gonna Come
  3. Ralph Mulder - Breaking the Law
  4. Joris Linssen - Rainy Night in Georgia
  33. Lee Towers - Honky Tonk Women
  34. Giovanca - I Hear a Symphony
avatar van dix
dix
Tracktijden? Heeft er iemand meer dan 60 seconden gekregen ?

Hoop je dat dan?

avatar van Arrie
Brownie die A Change Is Gonna Come covert, Spike die New Slang covert, Van Velzen die Landslide (Fleetwood Mac, neem ik aan) covert, dit moet een grap zijn. Wel een hele slechte dan.

Oh en wat moet ik me voorstellen bij Nico Dijkshoorn die Heroes covert? Ik vind die man sowieso al afschuwelijk, maar ik wist niet dat ie ook een muzikale kant had.

avatar van Timo-otje
Sterker nog Arrie, Dijkshoorn speelt in een band. The Hank Five volgens mij. Hij is ook zeer groot muziek fan, is ook radio dj waar hij nieuwe muziek draait.

avatar van Arrie
Ah oke. Is het wat? Denk dat ik hem een stuk beter trek als ie gewoon een liedje zingt.

avatar van Timo-otje
Naar de muziek van hem heb ik nog nooit geluisterd. Naar het radio programma wel, best aardig.

avatar van Shelter
Anne Soldaat, dat nummer zou ik wellicht willen luisteren en misschien Tim Knol de rest totaal niet interessant met als dieptepunt het over het paard getilde Spike die vooral erg geliefd is bij zichzelf.

1,0
The old lady Rita Reys (86) blaast iedereen met gemak van het poduim af. Alleen Marcel Veenendaal blijft overeind. Zijn cover van Breath is niet onaardig. Maar Rita Reys, love it or not, is echt een wereldster uit de jazz scene terwijl de rest uit de koude Nederlandse klei komt, en dat nooit is ontstegen.

avatar van Shelter
Ik zal het eens checken, nooit van haar gehoord

Lee Towers brult Honky Tonk Women

avatar van Don Cappuccino
Deze editie was vele malen minder dan de eerste, de enige echt goede cover vind ik die van Marcel Veenendaal. Zijn versie van Breathe is heel erg mooi.

Deranged
Dit vind ik een pretentieus programma met een vervelende presentator. Vooral de manier waarop er met muziek wordt omgegaan en over gesproken staat mij op een of andere manier totaal niet aan. Ook dit gedeelte kan mij bepaald niet bekoren. Probeer het geheel dan ook als de spreekwoordelijke pest te mijden.

avatar van Insignificance
Arrie schreef:
Oh en wat moet ik me voorstellen bij Nico Dijkshoorn die Heroes covert?

Zoiets, denk ik.

Deranged
Ook zoiets, die man met z'n verhaaltjes.

En dat moet dan nog doorgaan voor poëzie ook.

Niet dat ik veel met poëzie heb maar zelfs voor poëzie is dat een belediging.

avatar van Soledad
devel-hunt schreef:

Dat vind ik toch zo'n zwaar overschatte zangeres. Alleen omdat ze ooit in de jaren '50 en '60 mocht samenwerken met wat grote Amerikaanse klasbakken is ze plots de jazz artiest uit Nederland. Dat ze zichzelf geweldig vindt moge duidelijk. Zo liet ze ooit in een interview blijken dat ze beter was dan Sarah Vaughan en Astrud Gilberto. Ella Fitzgerald was de enige die overeind bleef maar zelfs die had wel haar minpunten. Leuk natuurlijk als je het zo goed met jezelf kunt vinden, maar erg recht van spreken had ze niet. Rita zingt zuiver maar daar is het wel mee gezegd.

avatar van Soledad
Arrie schreef:

Nico Dijkshoorn zingt een beetje alsof er wat vast zit op die eh... ene plek. Maar ik ben het met jullie eens jongens. Ik begrijp deze hype ook niet en vind de meeste interpretaties echt bedroevend slecht.

kistenkuif
Amusement tussen de schuifdeuren, noemen we thuis dit dwdd-gedoe. De versies vind ik in de meeste gevallen een belediging voor de makers van het origineel. En een afgang voor het lokale talent (Veenendaal uitgezonderd). Sorry, hoor.

Veenendaal kan het inderdaad beter bij covers houden; gaat hem beter af dan zijn eigen werk.

1,0
Ik lees even de reacties op deze De Wereld Draait Door Recordings, Vol. 2, een beetje zuur en oud chagerijn begint het hier wel te worden.

avatar van Joeri_000
Ik vond Eric Corton erg zwak ...

avatar van Elmo.
Kwalijk dat Eefje De Visser hier niet tussen staat, zij was de enige memorabele muzikant dit seizoen.

avatar van Oldfart
1,5
Zaten er op de eerste nog wat genietbare uitvoeringen, en een enkele topper ( Blaudzun), op de tweede ronde blijkt wel hoe smal de basis aan goede muzikantern tegenwoordig in dit land is.
Hoop toch echt dat er geen derde komt.

avatar van Stijn_Slayer
Een aantal heb ik tijdens de uitzendingen wel eens zien optreden. Dijkshoorn is als muzikant nog slechter dan met z'n lullige rijmpjes. Rita Reys was toen ook dramatisch. Bij Lee Towers vroeg ik me af of het bedroevend of lachwekkend was. Voor de emotionele kant van Kempi geldt dat laatste in ieder geval.

Heb er nog wel een paar gezien. Genoeg om te weten dat ik nooit boven de 1,5* uitkom, dus ik laat dit lekker voor wat het is.

avatar van Fathead
Zelden zo'n niet-swingende uitvoering van Honky Tonk Women als die van Lee Towers gehoord. Het was de Omroep MAX-remix, geloof ik...

avatar van Erikpol
Vraag me werkelijk af wie hier geld voor zou gaan neerleggen, Spike en Mathijs zelf uitgezonderd.

avatar van Djarune
niet alles is slecht. Vind de cover Girls On Film gespeeld door Daan met z'n Cash gitaar lekker klinken. Hier op 25 min.

avatar van IntoMusic
1,5
Elmo. schreef:

Zegt veel aangezien zij zich waarschijnlijk niet wilde verbinden aan de cd-opnames.

avatar van Dungeon
Oldfart schreef:
Hoop toch echt dat er geen derde komt.

Dat ik vond ik ook maar een 'gezellig rond het kampvuur' versie.

avatar van Gloeilamp
Ik was toch wel even verrast door Kempi, jammer dat hij zijn zinnen alleen niet afmaakt. Zal wel straat zijn
Verder vond ik alleen de cover van Marcel echt de moeite waard. Dat kwam bij de uitvoeringen van al deze nummers in Paradiso ook erg goed tot zijn recht.

avatar van Matthijs72
Marien Dorleijn van Moss was echt prachtig in de uitzending, iets minder in Paradiso.

De rest van de optredens voor zover gezien in DWDD viel elke keer weer tegen.