BZN - 14 Gouwe Ouwe (1977)

Label: EMI

1. Rolling Around the Band (3:20)
  2. Goodbye Sue (3:25)
  3. Rock 'N Roll Woman (2:52)
  4. Mother Can You See Me (3:37)
  5. Sweet Silver Anny (3:25)
  6. Maybe Someday (2:08)
  7. I Can't See (2:55)
  8. Love Me Like a Lion (2:57)
  9. Bad Bad Woman (2:35)
  10. Barber's Rock (3:55)
  11. Waiting for You (2:16)
  12. The Bastard (5:19)
  13. Djadja (2:39)
  14. Wilhelmus (1:55)
avatar van lebowski
En let op het genre!

Doe jij ook die uit het andere genre dan? Je bent toch lekker bezig

avatar van lebowski
Nee dat kan ik Yak en Yordi niet aandoen, dan moeten ze de FAQ herschrijven

avatar van sq
sq
Ja dat was m!

´Love me like a lion,
Love me like a rock...´

Gaat weer helemaal leven in mijn herinnering.

moviefreak#1
Toen ze nog zonder vervelende dames waren en nog in een verstaanbare taal songs maakten. (alhoewel... djadja )

Nou Ik vind hardrock minder dan met de dames he!

avatar van kaztor
Hier hadden ze nou een foto van de band met Annie of met Carola op moeten zetten....

avatar van rudiger
bzn in hun beste tijd , totdat mevr schilder de boel kwam verkloten , en bzn een andere richting op ging.
favos; rolling around the band , barber`s rock , sweet silver annie schilder .

Pieter Paal
Goede verzamelaar! Gave muziek!
BZN had hierna moeten stoppen en niet pas zoveel jaar later.

avatar van musician
Ik geef expres 4 **** omdat een gemiddelde van 2,0 sterren absoluut niet past bij dit album van BZN.

Misschien dat de stemmers in de veronderstelling zijn dat Annie en/of Carola al om de hoek zijn komen kijken: niets is minder waar.

BZN maakte namelijk vanaf 1967 tot en met begin 1976 best aantrekkelijke rock van Nederlandse bodem waarbij Mon Amour en Sevilla vergeleken eigenlijk van een andere planeet afkomstig zijn.

Natuurlijk, geen Golden earring, Earth & fire of Focus maar gewoon Hollandse Jongens die met bijvoorbeeld het stevige Love me like a Lion en Sweet silver Annie leuk aan de weg timmerden (aan de dijk, in het geval van BZN).

Wat er ooit gebeurd is in 1976, waarom de overgang van Djadja naar Mon amour is gemaakt, ik heb werkelijk geen flauw idee. Nu heb ik weliswaar geen boek als 'Mijn leven met BZN' door Jan Keizer in mijn bezit.

Maar ik vermoed dat de leden van BZN zelf geen heil meer zagen in de ontwikkeling van de band. Ondanks aardige pogingen en dito nummers zat een Top 20 positie al die jaren er niet in en per slot van rekening moest ook te Volendam de pijp gewoon roken.

Vier sterren om het onderscheid tussen beide BZN's te onderstrepen. Dat is er ééntje meer dan dat ik eigenlijk zou hebben gegeven, voor deze verzameling hits.

avatar van Rudi S
Ik ben het op zich wel met Musician eens, maar dit is natuurlijk moeilijk te zien als de 0.5 stemmers hun stem niet motiveren.
De schoorsteen rookte natuurlijk ook een stuk beter na de stijl switch.
Hier was het kiezen tussen idealen en gewoon gaan werken.
3.5 voor de moeite en ook omdat de o.5 stemmen zelfs voor de nieuwe BZN onzin is.

avatar van RockSpecial
Altijd een aardige LP gevonden. Staan hele goeie nummers op en ook de hoes vond ik altijd best aardig ! Tja toen BZN nog een rockband was !!!!!!!