Neurosis - The Word as Law (1990)

Label: Lookout!

1. Double-Edged Sword (4:05)
  2. The Choice (4:07)
  3. Obsequious Obsolescence (5:12)
  4. To What End? (6:23)
  5. Tomorrow's Reality (5:47)
  6. Common Inconsistencies (4:24)
  7. Insensitivity (0:47)
  8. Blisters (7:18)
  9. Life on Your Knees * (2:55)
  10. Pain of Mind * (3:11)
  11. Grey * (3:02)
  12. United Sheep * (3:15)
  13. Pollution * (4:09)
  14. Day of the Lords * (5:17)
  15. - * (10:35)
avatar van The Scientist
Stukken beter dan hun debuutplaat.. leuke Joy Division-cover ook

avatar van AOVV
Voortbordurend op het debuut, maar hier zit toch wat meer in. De cover van Joy Division is leuk gedaan, al vind ik het origineel wel beter. Voor het overige een lage algemene score misschien, maar toch ook weer niet onverwacht; de meeste mensen leren deze band kennen aan de hand van later werk, en dan ben je toch automatisch een beetje (veel) teleurgesteld als je die eerste twee platen hoort.. Maar ik vind het zo slecht nog niet (zeker een voldoende), en uiteindelijk toch vrij belangrijk voor de ontwikkeling van de band.