DJ Krush - Code4109 (2000)

Japan
Electronic / Hip-Hop
Label: Tristar

1. Intro
  2. The Legion - Jingle Jangle [Mental Mix]
  3. Gravity - Back to the Essence
  4. DJ Cam - No Competition
  5. Nick Wiz, John Klemmer en Beats International - Four Elements / Yes to Life / Just Be Good to Me [Acapella]
  6. The 45 King en John Klemmer - Flipshot / Love Is Life / Live Is Love
  7. Old World Disorder - 3 6 5 (Detrimental)

met Eminem

8. Gravity - What Is It...

met Kaman Leung

9. Monkey-Ken, DJ Seto en Orchestra & Choir Of Bulgarian Radio - Taiyo Ga Arukagiri / Polegnala E Pschenitza
  10. No More

16. Tha Blue Herb - Chie No Wa
  17. RYU - Iléktrik
  18. RYU - Beataholic Reformatory

met The Beat Knuckles

19. DJ Krush en Minoru Muraoka and New Dimension Group - Kemuri / El Condora Pasa
avatar van waxs
Hele unieke eigenaardige plaat met vreemde sfeer. Bij het luisteren na de echo's de soundeffecten en de wazige geluiden kom je in een andere wereld terecht. Soms lijkt de muziek wat simpel maar weet geen moment te vervelen. Alhoewel het geheel heel rustgevend overkomt verzwakt de spanning niet en vallen er geen stiltes. Deze plaat neigt wel sterk naar perfectie ik vind het dusver ook de beste plaat die ik van Krush heb gehoord, zeker de aanschaf waard. Voorlopig hou ik het op een 4,5 maar die 5 kietelt wel een beetje.

Werkelijk een schitterende mix. Ik probeer hem al een tijdje ergens te bestellen, maar dat blijkt vrij lastig. Misschien dat iemand me een tip kan geven?

avatar van YoG
YoG

Eh, Eminem en DJ Krush ? Heb ik iets gemist ?

avatar van Stapler
Hij heeft (als ik het goed heb) geholpen aan de productie.
En erop gerapt alleen staat hier dus de instrumental op.

avatar van robbizzel
is deze cd nog ergens te krijgen? beste krush schijf!!

avatar van Stapler
YoG schreef:

Eh, Eminem en DJ Krush ? Heb ik iets gemist ?

YouTube - Eminem - Threesixfive Featuring: Oldworldisorder
Dat is dus die track .

Trippende Trip-Hop! Een heel bijzonder album. De sfeer van het album is voor mij een mix heel relax, maar toch ook spannend. Spannend door wazige geluiden en veel afwisseling. Zou geen andere cd weten waar je dit album mee kan vergelijken. De beste van Krush voor mij!

avatar van Psycholamp
Wat deze gast doet, doet deze gast goed! Een echte vette hiphop-plaat, die een geheel eigen sfeer en karakter heeft. Niet te vergelijken met een andere artiest.

avatar van Ernie
Echt een ongelofelijk goede mix.

Ken hem al jaren maar met onlangs origineel aan te schaffen hoor ik opnieuw de genialiteit die DJ Krush in zijn songs legt.

Van pure HipHopbeats naar down tempolounge naar acid jazz en terug met perfect geplaatste vocals en samples. Deze plaat herbergt veel maar alles loopt zo perfect in elkaar over en de muziek bevat veel onderhuidse geluidjes die zich bij elke beluistering opnieuw openbaren.

Dj Krush is echt kunstenaar in het opbouwen en zijn turntabelism mag er zeker zijn. Sowieso 1 van de beste mixtapes die ik in huis heb. Andere platen van hem zijn ook goed maar deze Code4109 is een meesterlijke trip van begin tot einde.

avatar van Harderwiek
Kom dit album altijd maar moeilijk in, vind het begin dan ook het minste deel van dit album. Maar als het eenmaal op gang komt (zo vanaf No Competition), mijn hemel wat kom ik dan altijd in een geweldige trip. Een album dat je op gepaste momenten moet opzetten en dat je volledig binnen moet laten komen.