Wu-Block - Wu-Block (2012)

Label: E1

1. Crack Spot Stories (3:23)

met Jadakiss en Raekwon

2. Pour tha Martini (3:09)

met Cappadonna

3. Pull tha Cars Out (3:13)

met Method Man

4. Guns for Life (3:23)

met Styles P

5. Comin' for Ya Head (4:25)

met Styles P en Raekwon

6. Cocaine Central (3:36)

met Styles P

7. Take Notice (3:20)
  8. Drivin' 'Round (4:09)

met Erykah Badu, GZA en Masta Killa

9. Different Times Zones (3:00)

10. Stick Up Kids (3:00)

met Jadakiss

11. All in Together (4:55)

met Jadakiss

12. Do It Like Us (3:24)

met Raekwon

13. Stella (3:31)

met Method Man

14. Been Robbed (2:50)
  15. Bust Shots (3:21)

met Inspectah Deck

16. Bust Shots [Andrew Kelley Remix] * (3:38)

met Inspectah Deck

Hier kijk ik naar uit! VEEL GHOSTFACE!

avatar van ThingMan
Method Man!!! Cappadonna!!!! Inspectah Deck!!!! Zeer benieuwd naar dit album! Maar dat ben ik altijd als het Wu-Tang is.

Bericht verwijderd.

avatar van Rhythm & Poetry
Wat mij betreft een van de grootste verrassingen van dit jaar. Wu-Block is met afstand het beste D-Block-album (slechts het recente werk van Styles P-komt enigszins in de buurt) en het beste wat de Wu-Tang Clan deze eeuw uitgebracht heeft. Plaat is strak geproduceerd en bijzonder sfeervol. Rappers presteren het om op elke verse scherp / hongerig te klinken en dope coupletten af te leveren. Ze wisselen elkaar bovendien uitstekend af, alsof het hier om een zeer ingespeelde groep gaat. Ik ben zeer onder de indruk van dit werk.

avatar van He$$el_01
Ik had wat meer variatie verwacht in rappers, maar met Ghostface op elk nummer kan je alleen maar blij zijn toch.

Edit: Aha, ik zie het. Dit is gewoon een Ghostface + Sheek project. Ben benieuwd.

avatar van Rhythm & Poetry
Ja, aangevuld met gasten van beide kampen. Maar Ghost en Sheek doen het meeste werk.

Voor mij 1 van de verrassingen van 2012. Klinkt erg fijn allemaal en met name Different Timezones...vooralsnog 4 sterren.

avatar van gweah
Luister nu de snippets op youtube.
Klinkt gully, hot damn.

Rhythm & Poetry, beste Wu van deze eeuw??
Wow.
Beter dus dan Fishscale, Pretty Toney, OB4CL2, en als we gaan miereneuken Supreme Clientele??

Het blaast idd, maar zo goed? Hold your horses homie

avatar van Rhythm & Poetry
Ja. Beter dan die platen. Maar daar ben ik dan ook duidelijk minder fan van dan dat jij het bent. Ik vind dit ook beter dan 8 Diagrams.

Om 1 dag na de leak al te zeggen dat deze plaat beter is dan de albums die gweah noemt, vind ik een beetje te voorbarig. Maar dat het een goede plaat is, moge duidelijk zijn!

avatar van Dakduivel
Eerste nummer valt gelijk op door een sample die CYNE ook al eens heeft gebruikt (Electric Blue van Water For Mars).

En Inspectah Deck heeft zijn stem eindelijk terug? Nice

Jezus franck Dukes heeft een toffe beat gebakken op Different Time Zones. En method Man steelt de show ook weer op alle tracks waar hij op is.

avatar van Silky & Smooth
Ondanks het feit dat ik de leden van Wu-Tang over het algemeen individueel meer kan waarderen dan als collectief, zal ik de meesten solo-albums ook niet snel opzetten. Ghostface mag dan al een lichtelijke uitzondering zijn wat dat betreft, maar met Wu-Block heeft hij mij echt positief verrast. Ghostface is echt constant enorm sterk op dit album. Ook Sheek Louch mag natuurlijk niet vergeten worden. Hij, en vaak de andere LOX-leden, zijn een welkome en zeer bijpassende afwisseling tussen de Clan. Tezamen zorgen ze voor een energiek, sfeervol straatalbum dat uitstekend in deze tijd past, zonder dat de rappers hun karakter verloochenen. En Method Man verscheurd inderdaad elke track waarop hij verschijnt.

Deze plaat zal hier waarschijnlijk vaker gedraaid worden dan alle andere Wu-Tang-albums bij elkaar.

avatar van Jordy
Wat is dan dit Wu-Block album dat al maanden op Spotify staat?
Wu-Block by Wu-Tang on Spotify - open.spotify.com

Soort mixtape waarschijnlijk, maar dat vond ik ook al erg leuk klinken.

avatar van He$$el_01
Het lijkt me sterk dat hij al maanden op Spotify staat als hij net een paar dagen geleden is gelekt toch?

avatar van Jordy
Zie de link. Een (blijkbaar) ander album met deze naam staat al maanden op Spotify.

Mixtape inderdaad.

Tot nu toe vind ik het niet heel speciaal klinken trouwens. Een aantal sterke nummers, maar ook veel nummers die me erg weinig doen. Bust Shots is wel echt vet en dan vooral door de beat. Nummers 7 t/m 9 zijn ook lekker. Ik hoopte dat de rest van het album dat niveau vol zou kunnen houden, maar dat valt dus tegen.

avatar van ThingMan
Leuk album. Maar vind wel dat de Wu-Tang achtige nummers leuker dan de LOX nummers. De nummers Drivin' Around, Stella, Different Time Zones en Pull tha Cars Out vind ik toch wel vetter dan All in Together en Cocaine Central.

avatar van Jordyp
Te wisselvallig album, maar als geheel toch nog heel aardig. Alleen jammer dat Method Man niet vaker rapt op dit album, damn! De tracks met Method zijn voor mij ook meteen de sterkste tracks van het album.

avatar van -marco-
Different Time Zones & Bust shots

Daar word ik nou vrolijk van

Harco
Ik had hier niet al teveel van verwacht, maar vooral Sheek verrast. Productie is constant en strak; iets waar beide kampen de laatste jaren wel eens de mist mee in gingen. Beats zijn ook zodanig dat Jada en Styles hiermee uit de voeten kunnen. Ghostface is door de jaren heen eigenlijk altijd wel constant geweest. Meth is - zoals gezegd - weer op dreef.

Toch nog een verrassend lichtpuntje, zo aan het eind van dit heel erg magere hiphopjaar.

avatar van Elohim
Het klinkt nergens verrassend voor zover ik het gehoord heb. Het klinkt nergens geniaal. Maar ach, ik moet zeggen dat het enthousiasme van zowel Sheek als Ghost op de tracks best goed te trekken is!

Cappa komt best vet eigenlijk. Meestal voel ik hem niet echt.

Harco
Hoort Bust Shots trouwens niet gewoon bij de normale tracklist?

avatar van Booyo
Paar heerlijk harde tracks. Paar stukkie minder helaas, maar over het algemeen gewoon lekker. Pour tha Martini.. Yeah!

avatar van MJ_DA_MAN
Matig album dat totaal geen balans heeft. En dan bedoel ik niet balans qua niveau, maar qua raps en beats. Ten eerste zijn vrijwel alle beats geen voldoende waard en stralen ze totaal niks uit. Ook qua raps vind ik het vrij identiteitsloos; naar Ghostface kan ik altijd wel luisteren maar doet het lang niet altijd goed: hij komt (te) vaak geforceerd over en ook zijn flow laat hem wel eens in de steek, iets wat normaal nooit gebeurt bij hem. Sheek Louch vind ik van de D-Block-heren de beste, maar dat ligt meer aan het feit dat ik totaal geen fan ben van Styles en Jada i.p.v. dat ik hem echt goed vind. Ook de rest van de gastartiesten voegen niet veel toe, op Method Man na: zijn twee verses zijn beter dan alle verses van de overige rappers op deze plaat opgeteld. Bust Shots en de remix daarvan zijn wel prima nummers en er staat hier en daar ook nog wel wat leuks op, maar dit album is voor het grootste deel niet aan mij besteed.

avatar van Glaciers of Ice
MJ_DA_MAN schreef:

Luister nog eens naar Drivin Around en vertel me maar dat de inhoud van Masta Killa & GZA's teksten niets toevoegen. Over de flow valt te twisten, want bij GZA lijkt het de laatste tijd alsof hij slaapt, maar op zo'n kalme beat past het wel en de lyrics zijn weer eens van heel hoog niveau. Verder vind ik de EP ook niet bepaald goed.

avatar van MJ_DA_MAN
Ook de rest van de gastartiesten voegen niet veel toe
Ik zeg dus niet dat niemand, op Meth na dus, niets toevoegt op dit album (geen EP): Masta Killa past goed op die beat maar zijn bijdrage is niet heel speciaal verder, en GZA vind ik erg saai rappen daar en dan maakt het voor mij al amper tot niets meer uit hoe goed de teksten zijn. Teksten komen bij mij niet op de eerste plaats; eerder de laatste. Ik luister dit soort hiphop dan ook niet voor de teksten.

avatar van Glaciers of Ice
Oke, zelf vind ik dat de lichtpunten van dit album. Ik had sowieso geen hoge verwachtingen van de album, dus het is niet gaan tegenvallen. Sterker nog; tracks als Drivin Round vind ik gewoon goed. Sheek is voor mij altijd al een grote grap geweest en dat is hier niet anders.

Ik bedoelde natuurlijk album in mijn vorige bericht, snap niet hoe ik daar EP van heb gemaakt.