Ron Brandsteder - Hollands Glorie (2003)

1 stem

Label: CNR

1. Dokter Bernard (3:10)

met Bonnie St. Claire

2. Engelen Bestaan Niet (3:06)
  3. Als de Dag van Toen (4:39)
  4. Chanson Hollandaise (3:15)

met André van Duin

5. Bad, Bad Leroy Brown (2:52)
  6. 'T Is Nu Te Laat / All by Myself (3:55)

met Laurens van Rooyen

7. Ik Hield Altijd Alleen van Jou (3:33)
  8. So Long, Marianne (4:17)
  9. Ieder Uur (2:57)
  10. Wat Je Droomt Is Goed (3:37)

met Kinderkoor Mirakel

11. Twintig Jaar Gelee (3:36)
  12. 'T Mooiste Dat Er Is (4:19)

met Ivo Niehe

13. Lieve Bella Beer (2:55)
  14. Tegen Jou Aan (3:24)
  15. Ik Hoop Dat het Nooit Ochtend Wordt (4:31)
  16. On Est Fait Pour Vivre Ensemble (3:35)

met Linda de Suza

17. Ik Verloor (3:38)
  18. Het Laatste Lied (3:21)
Maartenn (crew)
Het is verrassend dat sommige platenhoezen deze site halen. Dan heb ik het in dit geval over de kwaliteit van de afbeelding, alsmede de compositie.

avatar van zaaf
Ik ben persoonlijk meer geschokt door de trivialiteit van de inhoud. Er bestaat hier geen ondergrens klaarblijkelijk.

Maartenn (crew)
Ik denk dat Lieve Bella Beer voor velen tot de verbeelding spreekt.

avatar van zaaf
Zeker beste Maarten, maar de cesuur in Dr Bernhard ondersteunt de dramatiek in de tekstuele opbouw van het nummer in die mate dat ik het brok in mijn keel niet weggeslikt kreeg.
De dokter moest toen daadwerkelijk komen opdraven.

Oké, ik ben klaar.

Misschien heeft toevoeger van dit album, B.Robertson, nog een mooie anekdote over deze plaat, zijn relatie tot Ron Brandsteder of een jeugdherinnering die hij wil delen?

avatar van Kos
Kos
Dokter Bernard is een anthem.

avatar van nlkink
Vier behoorlijke hits. Ik noem ze maar even: Dokter Bernard, Engelen Bestaan Niet, So Long Marianne en Lieve Bella Beer. En aan diverse titels te zien heeft Ron ook nog wat andere evergreens gecoverd. Ik hoop in elk geval dat So Long Marianne niet heeft bijgedragen aan het overlijden van Leonard Cohen. Bad Bad Leroy Brown is wat dat betreft tamelijk onschuldig want Jim Groce was reeds overleden toen Ron zijn bronzen stembanden daarop losliet. Bij sommige titels word ik toch wel nieuwsgierig. Bijvoorbeeld het duet met Ivo Niehe. Wij mogen B. Robertson dankbaar zijn voor het plaatsen van deze verzamelaar.

nlkink schreef:
Wij mogen B.Robertson dankbaar zijn voor het plaatsen van deze verzamelaar.

Ik hoop dat hij zelf ook nog langskomt om zijn licht te laten schijnen op deze release.

avatar van B.Robertson
Ik wil wel even langskomen. Fijn dat dit album zoveel aandacht krijgt. Stamt uit een tijd dat ik nog allerhande Nederlandstalige artiesten toevoegde en daar plezier in had. Is op gestemd door iemand die dit album heeft en van wie ik het vast wel eens kan lezen. Heb Dennie Christian tenslotte ook doorstaan. Ron Brandsteder heb ik wel eens in de André van Duin revue live gezien, toen nog met Joke Bruijs erbij.

avatar van liefkleinhertje
Bij Ron's Honnymoonsquiz werd op het einde altijd Engelen Bestaan Niet gezongen met op de achtergrond de aanhang van het paar
Denk hierbij vooral aan het afgrijzen bij sommige mannelijke deelnemers in de ogen maar die mochten ook kiezen tussen meedoen of scheiden
Nu heb je BN'rs die flauwe spelletjes spelen dat is nog waardelozer (ook een prestatie)

B.Robertson schreef:

Ik had op een betere anekdote gehoopt B.Robertson. Dat je een keer op zijn cavia mocht passen toen hij op vakantie ging en deze plaat als beloning kreeg, of zo.