Vinnie Vincent Invasion - Vinnie Vincent Invasion (1986)

Rock / Metal
Label: Chrysalis

1. Boyz Are Gonna Rock (4:56)
  2. Shoot U Full of Love (4:42)
  3. No Substitute (3:52)
  4. Animal (5:33)
  5. Twisted (4:48)
  6. Do You Wanna Make Love (3:22)
  7. Back on the Streets (4:48)
  8. I Wanna Be Your Victim (4:35)
  9. Baby-O (3:11)
  10. Invasion (5:24)
avatar van Kronos
Voor mij is een vier 'goed', een vierenhalf 'heel goed' en een vijf 'geniaal'.

De opvolger vind ik iets minder. Niet zo extreem en de zanger die niet zo krachtig klinkt als Robert Fleischman.

avatar van ZAP!
3 is bij mij (heel) redelijk, 3,5 goed, 4 sterk, 4,5 beresterk, 5 beter gaat het niet worden. Dus daar zal 't aan liggen. Maar de opvolger geef je toch ook 5 sterren...?

avatar van Kronos
In mei verhoogd inderdaad. Maar dat kan ook weer terug naar 4,5* gaan. Twijfelgeval, in tegenstelling tot dit debuut.

avatar van wopl172
Dit is voor mijn een echte klassieker.Ik kocht deze plaat rond 1987 bij de plaatboef voor destijds 5 gulden,
Heerlijke solo''s van Vinnie en hier in zijn eigen Invasion kon hij zijn ei kwijt na het ontslag bij Kiss.

Toen die tijd was het volgens mijn hardrock vrienden dit helemaal niets ,
en dan ook een stempel posers opgeplakt krijgen.Maar goed ik ging gewoon mijn eigen gang en
luisterde gewoon wat ik goed vond en deed niet aan hokjesgeest.Of het nou thrash, speedmetal,
heavy metal ,hardrock, of A.O.R. of wat dan ook ik luisterde gewoon naar muziek die ik goed vond.
Toen ik rond 1989 al mijn elpees tijdens een inbraak 200 ongeveer kon ik helemaal opnieuw beginnen.
Maar ik ging nu over op cd's had er nog een twintigtal ongeveer en ben gewoon opnieuw begonnen.
en dat is weer gelukkig goed gekomen maar ook Vinnie Vincent Invasion zat er bij die ik kwijt was ,
Ook het tweede album maar heb ze weer gelukkig terug in mijn verzameling.

Ik heb uiteindelijk dit jaar me zelf maar ingeschreven bij MM terwijl ik de site al een jaartje of tien volg,
En de recensies zijn van bepaalde mensen gewoon goed en duidelijk,Zelfde niveau wat mij betreft als
een Aardschok om maar wat te noemen.Kronos,Edwynn,Von Helsing .

avatar van ZAP!
Heb 'm nog weer es opgezet, want ik blijk de cd te hebben. Weet nog niet helemaal wat ik ermee aan moet. Er zit genoeg leuks tussen, maar Vinnie scheurt wel heel erg uit de bocht zonder dat dat nou altijd past in het nummer. Ik ga 'm vaker proberen en kom dan wel weer es terug.

ZAP! schreef:

Solo's die netjes in het nummer passen, dat zou op dit album toch een beetje saai zijn.

avatar van ZAP!
Mijn eerste idee is dat de nummers wat te mak zijn voor dit soort geshred. Ook het geshred an sich klinkt, behave dat het erg snel en knap gespeeld is (klopt het nu dat het versneld is in de studio?), mij een beetje doelloos in de oren. En dan is er nog de zanger, ben ik ook nog niet over uit. Maar wordt vervolgd.

avatar van Von Helsing
ZAP! schreef:

Het geshred is real, het geschreeuw ook.