The Boxer Rebellion - B Sides & Rarities, Volume 1 (2012)

Label: Absentee

1. Palisade (4:16)
  2. You & I (3:46)
  3. Empty (4:54)
  4. Watermelon [Single Version] (3:26)
  5. Outerspace (4:41)
  6. Code Red [Single Version] (4:09)
  7. Don't Drag Your Dirty Feet (4:11)
  8. Before Tomorrow (3:52)
  9. In Pursuit [Single Version] (3:22)
  10. In the Empire (7:44)
avatar van Outlaw104
Voorlopig alleen digitaal te verkrijgen via Amazon of iTunes.

Inmiddels op Spotify te vinden!

avatar van Gringo_m
Leuk om deze nummers naast de officiele cd's te hebben.
Veel nummers zouden zeker niet misstaan op die cd's.
"Code Red" is werkelijk meesterlijk bombastisch.
De single versies van "Watermelon" en "In Pursuit" zijn overbodig, had liever nog wat andere b-sides tracks hiervoor gewild bv "The Rescue"

avatar van Outlaw104
The Rescue kun je nu (tijdelijk?), als extra geste van de band, downloaden via hun site:
The Boxer Rebellion | B-Sides - theboxerrebellion.com

avatar van Gringo_m
Ik heb het al vaker aangekaart maar het gitaarspel van Todd is wat TBR een van mijn favoriete bands maakt.
Hoe hij in bijna elk nummer een hemels gitaar tapijtje neerlegt is ongeevenaard.
Luister bv naar "You & I" en "Outerspace" die, naar nu blijkt, verborgen juweeltjes zijn (geweest).

Geweldige band, zeer goede muziek. Jammer dat de downloadmogelijkheden zo beperkt zijn..... Amazon verkoopt geen mp3's aan het buitenland, Itunes heb ik niet (wil ik ook niet) en bij Spotify is het alleen maar streamen. Ik zou de bundel graag lossless hebben en gewoon via hun eigen site...

Ik wilde eerst ook niet (verplicht) aan iTunes, maar je kan het programma puur downloaden om gebruik te maken van de iTunes Store. De muziek die je dan download (m4a bestand) moet je dan wel even omzetten naar bijvoorbeeld mp3, met een hulpprogramma. Het leek mij omslachtig, maar als je het eenmaal hebt kan een kind de was doen. Dit album kost Euro 5,99 terwijl losse nummers 0,99 cent kosten. Redelijk geprijsd dus en het geld gaat netjes ook naar de band.

Het mooie van de muziek van the Boxer Rebellion is dat het niet alleen soms gruwelijk mooi en prachtig is, maar dat het ook regelmatig loopt als een trein. Het wordt nog afwisselender door de fraaie electrische gitaren die te horen zijn, tot complete gitaarmuren aan toe.

Deze B-Sides and Rarities komen uit hun beginperiode (2003/2004), voor de albums die zo geweldig zijn. En wat zijn deze vroege nummers erg goed zeg: rauwe, pure, echte muziek. Het meeste is zeer de moeite waard en had makkelijk op de albums mee gekund. Nu is er in 2003 alleen hun gelijknamige EP verschenen, waarvan vier van de vijf nummers op dit album staan (in een net andere versie). Als je naar dit album luistert, dan hadden ze toen makkelijk een complete CD kunnen uitgeven. Gelukkig doen ze dit alsnog.

Want ook hier is het echt moeilijk om favorieten te kiezen, het is te goed allemaal. Alleen al de drie werkelijk briljante openers Palisade, You & I en Empty zijn ijzersterk. Watermelon blijft een heerlijk nummer, net als Code Red. Erg goed is ook Don't Drag Your Dirty Feet, net als In Pursuit. Maar wat te denken van de lange fraaie afsluiter In The Empire? Een geweldenaar, net als dit hele album. Niet te missen dus!

avatar van sjoerd148
Deze band haalt kennelijk uit een onputtelijke bron haar inspiratie want The Boxer Rebellion blijft uitstekende muziek afleveren.
Ik kende de EP uit 2003 al, waar Watermelon en In Persuit oa vanaf komen.
De kennismaking met bijvoorbeeld Pallisade en You & I is erg aangenaam