Samson - Head On (1980)

Label: GEM

1. Hard Times (4:42)
  2. Take It Like a Man (4:08)
  3. Vice Versa (4:45)
  4. Manwatcher (3:37)
  5. Too Close to Rock (3:36)
  6. Thunderburst (2:06)
  7. Hammerhead (3:40)
  8. Hunted (3:00)
  9. Take Me to Your Leader (3:49)
  10. Walking Out on You (6:38)
  11. Angel with a Machine Gun * (2:54)
  12. Kingsway Jam * (9:51)
avatar van Eddie
LinkinPark90 schreef:
Verwacht geen Iron Maiden album (hoewel Thunderburst verdacht veel op The Ides Of March gelijkt) maar een prima hardrock / NWOBHM album.

Inderdaad geen maiden album, maar van een andere planeet is het ook niet. Over de hele linie heeft de plaat wel degelijk dezelfde vibe als de eerste twee maiden platen. Luisterend naar deze plaat was het destijds een redelijk logische stap van Bruce om over te stappen naar Maiden.

avatar van vielip
Deze en Shock tactics vandaag voor €11,- per stuk in de aanbieding bij Large! Gelijk maar besteld want beide zijn zeer de moeite waard vind ik! En niet alleen omdat Bruce zingt. Ook het gitaar- en drumwerk is fantastisch!

avatar van trebremmit
De laatste dagen draai ik deze redelijk vaak, al lang geleden eens op lp gekocht maar nog niet echt vaak gehoord tot deze week. De betere nummers staan wel op kant a, kant b vind ik maar weinig aan. En Bruce hoor ik liever in Maiden, hier vind ik het maar een gewone zanger.

avatar van vielip
Toch zingt Bruce hier in wezen niet zoveel anders dan op The number of the beast of Piece of mind. In mijn beleving althans.

avatar van Edwynn
Dickinson is wel de smaakmaker hier. Samson is voor de rest niet heel erg interessant. Vooral in de kalmere stukken komt zijn kwaliteit bovendrijven. Vice Versa hier. En Communion op die andere plaat.

avatar van Wolfmother
Toch netjes dat je een heel album meerdere keren kan luisteren en niet doorhebben dat je de zanger al jaren kent.
Ik geef de schuld aan de muzikale saaiheid van de nummertjes, al zorgt Bruce bij songs als Hard Times en Manwatcher dat het toch nog ergens naar klinkt.

avatar van Jazper
Jazper schreef:
Toen Gert erbij kwam, werd het toch minder.

Eindelijk!!
Samson na 32 jaar nu écht verder zonder Gert | NOS

avatar van Faalhaas
Ik vond altijd dat dit album wat gebukt ging onder de kale, matte productie.

Maar daar is nu verandering in gekomen met de Tony Platt alternative mix. Dit knalt echt opeens! Te vinden op Spotify kwam ik net achter. Grote aanrader.