The Byrds - Farther Along (1971)

Rock / Folk
Label: Columbia

1. Tiffany Queen (2:44)
  2. Get Down Your Line (3:29)
  3. Farther Along (3:00)
  4. BB Class Road (2:18)
  5. Bugler (3:09)
  6. America's Great National Pastime (3:00)
  7. Antique Sandy (2:15)
  8. Precious Kate (3:04)
  9. So Fine (2:40)
  10. Lazy Waters (3:35)
  11. Bristol Steam Convention Blues (2:49)
  12. Lost My Drivin' Wheel * (4:58)
  13. Born to Rock and Roll * (3:01)
  14. Bag Full of Money * (5:58)
avatar van RuudC
Het begint nog redelijk ok met Tiffany Queen, maar vervolgens is het behoorlijk afzien. Gene Parsons laat merken dat hij geen songs kan schrijven. Farther Along is een afschuwelijke traditional. Dat EO-gekwijl vind ik afschuwelijk (hoor je ook op Bugler). B.B. Class Road is verschrikkelijk. Op de B-kant volgen wat country niemandalletjes en bij Lazy Waters kan ik begrijpen waarom mensen het mooi vinden. Ik ben vooral blij dat het wat The Byrds in deze line up hierbij gebleven is.

Tussenstand:
9. Farther Along
10. Sweetheart of the Rodeo
11. (Untitled)

avatar van lennert
Niet verschrikkelijk, niet goed. Buiten Farther Along (om al eerder genoemde religieuze redenen) vind ik het album in ieder geval vrij consistent qua sound. Jengelende Dylan-esque zang, maar een fijne productie qua gitaarwerk. Met Tiffany Queen ook een ijzersterke opener. Het middenmateriaal is gewoon typisch wat ik in de tussentijd gewoon ben geworden, al is zo'n met met leidende mandoline ondersteunde instrumental als Bristol Steam Convention Blues oprecht best leuk. Het einde begint nu wel in zicht te komen, maar zo'n album als dit is nog best uit te zitten.

Tussenstand:
1. The Notorious Byrd Brothers