Nuclear Assault - Handle with Care (1989)

Label: In-Effect

1. New Song (2:58)
  2. Critical Mass (3:19)
  3. Inherited Hell (3:30)
  4. Surgery (2:44)
  5. Emergency (3:20)
  6. Funky Noise (0:51)
  7. F# (Wake Up) (2:58)
  8. When Freedom Dies (2:34)
  9. Search & Seizure (4:11)
  10. Torture Tactics (2:22)
  11. Mother's Day (0:32)
  12. Trail of Tears (5:44)
  13. Intro / the New Song [Live] * (3:11)
  14. Critical Mass [Live] * (3:11)
  15. Torture Tactics [Live] * (2:08)
  16. Trail of Tears [Live] * (3:57)
  17. Mothers' Day [Live] * (0:59)
  18. Funky Noise [Live] * (0:51)
Charles Manson
waarom reageert niemand hier in godsnaam op?
ik wil er over lezen, donders!

avatar van orbit
Goede trashband uit de jaren 80.. wat wil je verder nog weten?

Charles Manson
heb de cd inmiddels gefierljept met Emule.

idd leuke oldschool metal.
kent iemand Municipal Waste?
das ook van die oldschool metal, heel tof.

staat hier nog niet op de site, municipal waste

avatar van Jord
De beste van Nuclear Assault voor zover ik me het kan herinneren, vooral Critical Mass.

MetalDex
Jord schreef:

Ik vind de debuut LP Game Over toch net een tikkeltje sterker, maar dit is zeker geen slechte tweede. New Song, Torture Tactics en inderdaad Critical Mass zijn heerlijke thrashers.

flebbie
Absoluut hun beste schijf.

avatar van ewalk
Critical Mass is top!!!

avatar van Dexter
Handle with Care is ondertussen onbetwist mijn favoriete NA-album geworden. Vooral de eerste kant is geweldig, super opener met 'New Song', en daarna stoomt het door met Critical Mass en Inherited Hell. Leuk is ook het beginstukje van Emergency Lekker intermezzo met Funky Noise, om daarna het beste nummer van het album te krijgen voorgeschoteld: F# (Wake Up) - niet te verwarren met F# op Survive ..En geen Nuclear Assault album is compleet zonder een track à la Mother's Day

DIkke 4,5*, neigend naar de volle 5*.
Ach wat zou, het : 5*

avatar van jurado
Fijne plaat nog steeds na bijna 20 jaar, veel gedraaid ook.
Funky noise is toch echt een dikke misser .

avatar van Kef
Kef
Een echte Thrash classic. Zoals de titel al zegt Handle With Care.

avatar van notsub
Prima plaat van Nuclear Assault. Het klinkt nog steeds redelijk simpel, maar toch een stap vooruit t.o.v. Survive (die knorrende bas stoort me wel eens). Met hun kritische teksten en bevlogenheid komt de band erg gedreven over. Het is vooral een feest der herkenning om dit weer eens te horen. De thrash met hardcore inloeden vormen met de hoge zang een uniek geluid. Critical Mass en Search and Seizure zijn het leukst.

avatar van James Douglas
Bij deze band krijg ik altijd een klein Dead Kennedys gevoel, wees gerust slecht een klein gevoel. De bevlogenheid en betrokkenheid spat er bij dit New Yorkse gezelschap in ieder geval vanaf. Echter in die muzikale furie probeert men de boodschap er nog overheen te gooien. Ik heb soms het gevoel dat men zichzelf een beetje overschreeuwt. Afgezien daarvan mag ik dit soort puntige metal met fikse Punk-attitude zo nu en dan graag horen. Volgens mij is dit echter wel het beste Nuclear Assault werkje.

avatar van B.Robertson
Dit is toch de mooiste van Nuclear Assault, snoeihard geluid en uitstekend songmateriaal. Mother's day is weer absoluut kicken. Van de langere nummers zijn de eerste drie nog het beste. De band wist het ook niet meer te overtreffen.

avatar van exodus
T/m deze Nuclear Assault lp vind ik alles waanzinnig van dit ooit zo energieke Thrash gezelschap. Op deze plaat klinkt men weer iets strakker, zeg maar gerust strak, energiek, gedreven, sterk song materiaal...wat willen we nog meer? Inderdaad, een mooie fantastische hoes er omheen. En die zat/zit er ook omheen! Lekker Thrash-Crossover album wederom dit. Maar voorganger Survive is ook he-le-maal niet misselijk; ook een waanzinnige Nuclear Assault schijf! Om nog maar te zwijgen over Game Over de langspeler daarvoor...nostalgische oer-kraker. Allemaal te gek!

Ozric Spacefolk
Crossover thrash avant la lettre. Deze thrashplaat druipt van de punk en hardcore.
Tenminste, zo ervaar ik het.

De aggressie is er duidelijk. De solo's ook.

avatar van Lau1986
Wat minder dan het debuut, maar alsnog ene heerlijke plaat. Lekker kritisch, geweldige riffs en heerlijk catchy. Alleen de productie is wat minder, maar dat mag de pret niet drukken. Persoonlijke favorieten zijn New Song en When Freedom Dies.

avatar van Jazzwhatever
Een klassieker in het thrash metal genre!