Chief Keef - Finally Rich (2012)

Label: Glory Boyz

1. Love Sosa (4:06)
  2. Hallelujah (3:02)
  3. I Don't Like (4:53)

met Lil' Reese

4. No Tomorrow (3:10)
  5. Hate Bein' Sober (4:40)

met 50 Cent en Wiz Khalifa

6. Kay Kay (3:07)
  7. Laughin' to the Bank (3:47)
  8. Diamonds (3:05)

met Rick Ross

12. Finally Rich (4:08)
  13. Citgo * (3:13)
  14. Kobe * (3:31)
  15. Got Them Bands * (3:24)
  16. Don't Make No Sense * (4:18)

met Fat Trel en Master P

17. Savage * (3:08)
  18. Don't Know Dem * (3:35)
avatar van Holla
Classic hahahaha! Sorry, als je die mening draagt okee, maar je zit bij Yeezus te haten op teksten en dan ga je Chief Keef's album classic noemen xD

avatar van hond racisme
Zijn Love Sosa en Hate Being Sober niet gewoon dezelfde tracks?
Maarja, zalig hé Chief keef.
Brick Squaaaaaaaaaaad. Pow pow pow pow pow. Squaaaaad.

Holla schreef:

Yeezus is niks man vergeleken met dit masterpiece. Geen wonder dat Kanye Chief Keef op zijn remix wilde hebben van I dont like , and op zijn album van Yeezus.

avatar van Holla
Okee, dat is jouw mening, maar leg dan tenminste uit waarom je dit een masterpiece vind . Wat zijn de aspecten die dit een ''classic'' maakt voor jou?

Holla schreef:

Het. Verandert. De. Rap. Game.

Gucci-Mane schreef:

Het. Verandert. De. Rap. Game.

Waarom heb ik het gevoel dat ik getrolled wordt xD

Gucci-Mane
Chief Keef brengt hier Chicago rap op map , met zijn bangers laat hij nieuwe artiesten ook die trend volgen , laat artiesten die lang in de game zitten ook nieuwe dingen bedenken.

Daarom verandert er wat. Althans is het meer aan Young Chop te bedanken.

Gucci-Mane schreef:

Daarom verandert er wat. Althans is het meer aan Young Chop te bedanken.

Precies, want Chicago had nog nooit zo'n grote rapper.... ahum Kanye ahum.

Bovendien doet Chief Keef natuurlijk helemaal iets unieks, wat een man als Waka Flocka Flame nog nooit gedaan heeft.

bennerd
Nieuw is het niet, maar hij gaat wel verder dan Waka ooit gedaan heeft.

avatar van Delars
Waarom is hij geband?

avatar van He$$el_01
''Wegens trollen'', aldus Bennerd in het Bantopic.

bennerd
Heb hem inderdaad van de site gePOWd. Burr burr.

bennerd schreef:
Nieuw is het niet, maar hij gaat wel verder dan Waka ooit gedaan heeft.

Daarom vind ik Keef ook vet

0,5
Tering wat slecht, ik begrijp nu waarom 50 Cent hem helemaal geweldig vindt.
Hoe kan dit gemiddelde zo hoog liggen? totaal talentloze rapper, niks te melden en totaal geen flow. Dit klinkt als van die nep gangsta crews uit Nederland die alles maar kopieren uit de US.
Kijk 50 is echt totaal niet mijn ding en ik vind hem ook een shit rapper maar die heeft zelfs nog meer talent dan deze kerel.

avatar van Holla
Het is gewoon catchy ofso? Ik draai nog altijd Love Sosa, Hate Bein Sober en I Don't Like regelmatig, en dit album is toch wel even geleden

0,5
ik begrijp bepaalde catchy hiphop groepen, echt ik ben geen mainstream hater.
Maar dit is te slecht voor woorden, de ying yang twins hebben nog meer talent in hun grote teen dan deze kerel. De beats zijn ook niet bepaald knallend, dus wat blijft er dan over..zijn rapskills
Hij heeft geen relaxte flow en tekstueel is het niks. Nee ik begrijp dit gemiddelde niet, dit benadert Soulja boy.

avatar van Holla
Inderdaad, maar ik vind zowel beats knallen als sommige gedeeltes catchy. Noem hem talentloos, wat ik goed begrijp als je hem niet vet vind, maar gek genoeg kan ik meer van deze man hebben dan vele andere die op dit Soulja Boy achtige niveau rondcirkelen. Het gaat hier ook niet om rapskills, dat begrijp je zelf vast goed . Je moet er gewoon vanuit gaan dat dit niets voor jou is, het pakt je of het doet het niet toch ?

0,5
nee volledig mee eens hoor, ik ben gewoon verbaasd dat zo'n act als Souljaboy een gemiddelde heeft van 1.3 max en deze kerel die ik eigenlijk nog slechter vind boven de 2.4 zit.
Beide laag dat dan weer wel, maar deze zit 2x zo hoog
De rapskills haalde ik erbij om voor mezelf in te zien waarom mensen dit hoger inschatten, aangezien ik de beats niet tof vind maar inderdaad ik verwacht niet veel tekstueel van hem.
Van Onyx bijv verwact ik tekstueel ook heel weinig, maar die hebben zulke vette producties en beats en hun flow past gewoon helemaal, dan rate ik het ook hoog.
Nu moet ik zeggen ik heb Frank Ocean een tijd lang niet begrepen kwa scores en zo (al vond ik hem niet dramatisch slecht), die kerel heeft hier een gemiddelde van 4.nog wat.
Toch wat langer geluisterd en nu vind ik het super vet. Maar ik denk niet dat het hier gaat gebeuren

avatar van Holla
Keef is iets dat me vrijwel meteen pakte, dus verwacht het inderdaad maar niet . Ik denk overigens dat je de hogere score kunt verklaren doordat Soulja Boy toch iets bekender is en dus ook iets meer stemmen krijgt, waarvan een hele hoop haters er altijd bij zitten.

FelipeGutiérrez
Dit is wel een beetje mijn guilty pleasure muziek.

Harco
Dan kan het cijfer ook wel wat omhoog

HZFR11
Frisse stijl voor de game. Je moet er wel van houden natuurlijk. Chief Keef is geen rapper waarvan je diepe teksten kan verwachten, maar hij maakt gewoon keiharde, hersenloze muziek op trap beats. En ik kan zijn stijl persoonlijk wel waarderen. Hij doet gewoon zijn ding, waarom haten?

avatar van MDRAIJER
1,5
Gefeliciteerd Keef: Jij bent de enige met een album waar ik lager dan 2* voor heb gegeven! Is ook een kunst.

Keef heeft een aantal catchy songs hier op staat zoals I Don't Like, Love Sosa & Hate Being Sober en ik moet ook eerlijk toegeven dat ik in m'n dronkenschap wel eens heb meegejodeld met deze nummers. Maar een nummer zoals Laughin' to the Bank zijn toch echt om je voor te schamen, haal alleen dit nummer van deze plaat af en je krijgt al 2* van me.
Ook niet te begrijpen dat 50 Cent hier aan mee heeft gewerkt, aangezien die man echt wel beter kan/kon.

Hij krijgt een mooie 1,5* van mij.

avatar van djwutru072
Damn I hate bein' sober!