Agent Steel - Omega Conspiracy (1999)

Label: Candlelight

1. Destroy the Hush (4:15)
  2. Illuminati Is Machine (5:01)
  3. Fighting Backwards (4:54)
  4. New Godz (3:09)
  5. Know Your Master (4:47)
  6. Infinity (5:08)
  7. Awaken the Swarm (6:56)
  8. Into the Nowhere (5:10)
  9. Bleed Forever (5:39)
  10. It's Not What You Think (6:10)
Orklord
Heerlijk album. De terugkeer van deze thrash band is met deze cd voor mij iig goed verlopen.
Zeker proberen mensen!

avatar van Dexter
Dit album valt inderdaad nog goed te doen. Hierna zou het allemaal middelmaat troef worden. Wat Agent Steel betreft houd ik het op de jaren '80.

avatar van Kronos
Klinkt inderdaad erg goed. Ik dacht altijd dat deze nieuwe start van Agent Steel met andere zanger niet de moeite was, maar Bruce Hall is een uitstekende zanger. Misschien wel beter dan John Cyriis, zij het minder karakteristiek. Hoe dan ook, mooi verrassing voor mij, dit album.

avatar van HammerHead
Destroy the Hush is toch wel zo'n ontzettend vette openingsbeuker. 'k vind de plaat naar het einde toe wel een beetje inzakken overigens (laatste 3 nummers), maar over het geheel nog steeds een goed album. Verder ook een erg passende en fascinerende albumcover.

Ik zou zeker nog Order of the Illuminati proberen, Kronos. Alienigma is helaas weer een stuk minder, wat mij betreft.

Jammer overigens dat uit de reünie met John Cyriis ook niks concreets lijkt te zijn gekomen (nieuwe plaat bijvoorbeeld). In juli was er nog een optreden op een Zweeds festival, maar de huidige status van de band is mij eigenlijk niet zo duidelijk.

avatar van Kronos
HammerHead schreef:
Ik zou zeker nog Order of the Illuminati proberen, Kronos.

Dank voor de tip. Gisteren ook aangeschaft en in de loop van de dag ga ik er naar luisteren.

Ozric Spacefolk
Ik kende Agent Steel toentertijd alleen via deze plaat (de comeback), maar dan zonder originele zanger.

Ik vond de frisse aanpak van thrash wel aangenaam.

Lekkere solo's, hoge zang en toch wel sterke composities.

avatar van Lau1986
Een leuke comback van deze band. Uiteraard met een nieuwe zanger. Deze vult het wat mij betreft prima in. Het is alleen jammer dat de plaat aan het eind wat minder word. Maar een nummer als Know Your Master is geweldig. Leuke plaat!