Imogen Heap - Speak for Yourself (2005)

Label: Megaphonic

1. Headlock (3:37)
  2. Goodnight and Go (3:52)
  3. Have You Got It in You? (4:11)
  4. Loose Ends (3:41)
  5. Hide and Seek (4:29)
  6. Clear the Area (4:14)
  7. Daylight Robbery (3:21)
  8. The Walk (5:14)
  9. Just for Now (3:00)
  10. I Am in Love with You (3:09)
  11. Closing In (4:48)
  12. The Moment I Said It (5:57)
avatar van swoon
hide and seek is alleszins een geweldig nummer.

inderdaad, een vrouw en een vocoder. de geilste combinatie ooit.

hide and seek is inderdaag geweldig

Hide and Seek is inderdaad erg mooi. Jammer dat dat het enige O.C. nummer is

nee hoor... goodnight and go (inmiddels de laatste single staat ook op the o.c. soundtrack en het schijnt zo te zijn dat daarmee de samenwerking niet zal ophouden..

deze cd is langzamerhand een van mijn favorieten geworden.. ze is n one-woman band en das grappig om live te zien.. als ze zingt achter n draaitafeltje staat en en zo'n aparaat bestuurt voor de bliepjes ensjit..

edejong
Schitterend!! echt een grower dit album ... heerlijk apart/afwisselend 4.5*!

avatar van tovenaar
Wat lijkt haar stem op die van Frou Frou zeg... of zeg ik nu iets héél stoms.

Allmusic
... goed opgemerkt: Imogen Heap is de zangeres van Frou Frou , dit is haar solo-project

Leuke electronische pop-rock met redelijk wat variatie in de nummers.

Goh, dus toch .

avatar van hpvmars
Mooi album om bij weg te dromen. Gisteren voor het het eerst geluisterd, vandaag nog maar eens. De stem, maar ook de bewerking ervan maken het album compleet.

hpvmars schreef:
Mooi album om bij weg te dromen.

Mooi inderdaad, maar soms nét wat te geforceerd helaas. Iets teveel willen en dat soms maar beter niet moeten willen. Ik kan moeilijk kiezen tussen Imogen en Frou, maar Let Go trekt me voorlopig even over de Frou-streep.

avatar van fluidvirgo
Ben een beetje laat, maar ben inmiddels als een blok aan het vallen voor deze jonge alleskunner.
Ontdekte haar (zoals wellicht velen) via Frou Frou die met het prachtige "Let Go" de film Garden State afsloot.
Na wat previewtjes van internet heb ik het album in LA gekocht tijdens mijn vakantie. En zoals Edejong wellicht bedoelde; de plaat is een groeier. Na een eerste luisterbeurt ging mijn aandacht vooral uit naar "Just for Now" en "Have you got it in You?". Maar ik merkte dat terwijl mijn reis vorderde ik steeds vaker naar dezelfde CD in mijn mapje graaide en dat zich steeds meer songs aan mij opwierpen bij elke luisterbeurt.
"Headlock", "Say goodnight and go" en de prachtige afsluiter ("The moment I said it") die het uitstekend deed terwijl ik de bergen van de Sierra Nevada inreed, allen tonen ze haar kwaliteiten als songschrijver.
Maar wat haar voor mij zo onweerstaanbaar maakt is haar gave om met een vrijwel geheel electronische setting zoveel warmte en intimiteit te creëren. Björk deed dit al eerder, maar lang niet zo frequent als zij hier doet. Daarnaast schrijft, speelt en produceert ze alles zelf. Petje af voor dit jonge fenomeen!

****1/2

"Hide and Seek", elke keer tranen in m'n ogen, zo ongelooflijk mooi!!

avatar van snarf349
"Hide and Seek", elke keer tranen in m'n ogen, zo ongelooflijk mooi!![/quote]

mmm what you say

avatar van Rayaccos
Ik heb net de clips bekeken. Ik kan er maar een ding over zeggen...wat een verschrikkelijke bagger!!! Bah!! Laat verder maar zitten dus.

djeffibrelich
ik weet niet waarom ik altijd zo'n hekel had aan vocoders.
na het horen van ''hide and seek'' ben ik helemaal om.
de vervormde stem van imogen heap klinkt erg mooi op dat nummer.
sowieso is dat een mooi nummer.

vooral het stukje waar de mmm what you say tekst begint.

avatar van sdr
sdr
Dit is hoe pop moet zijn.

avatar van Frank_Smit
ik hou van deze cd... vanaf de perfecte opener die headlock is tot het laatste en meest ingetogen nummer... alles ertussen is als een soort droom. veel bliepjes bubbels en vocoders.. het is allemaal electronisch en toch is t nergens te poppy.. er ligt zo veel gevoel bij..
als je dit soort muziek mooi vind kan ik je melanktron - van kate havnevik zeer aanraden...

ze is alweer bezig met haar volgende cd en ik kan echt niet wachten!!

avatar van Nightrider
Na het geweldige Hide and Seek gehoord te hebben, ging ik dit hele album eens proberen. Dat valt toch vies tegen. Geen enkel ander nummer komt maar in de buurt van het bovengenoemde liedje. Het is even goed een aardig popalbum maar mijn (al dan niet te hoge) verwachtingen lost Imogen Heap niet in.

IcU
De mening van Nightrider deelde ik ook n het begin, omdat niets aan Hide en Seek kon tippen. Nu ik een hele tijd geleden de rest toch ook een kans gegeven te hebben (na het geweldige The Moment I said gevonden te hebben) ben ik helemaal weg van de cd. Echt geweldig mooi.

avatar van Mandylion
Mooi album met leuke melodieën en leuke teksten ("It could be triangulated" en dat soort vondsten). Wat wel geinig is, is dat ik er allemaal Frou Frou-elementen in terughoor. Have You Got It In You vind ik wel erg mooi, maar van Hide And Seek heb ik de schoonheid nog niet gevonden. Misschien is het nog wennen, maar het is gewoon niet mijn smaak denk ik. Terwijl ik die begingeluiden bij Daylight Robbery weer wel erg leuk vind (tja, soms snap ik mezelf gewoon niet helemaal). Leuk album in ieder geval, ik kijk uit naar de volgende.

avatar van Tha)Sven
Hide and Seek is prachtig! Kijken of de rest ook aan dat niveau kan tippen.

In de film "Powder Blue" kwam een heerlijk nummer langs wat mij snel deed doorskippen naar de aftiteling. Dit bleek het nummer "Blanket" van Urban Species en Imogen Heap. Reden dus om eens verder te zoeken naar deze bands en zo kwam ik bij dit album terecht. Wat een heerlijke plaat!
Deze plaat brengt me meteen in een bepaalde mood, als je een slechte dag hebt gehad beurt deze CD je zonder problemen op!

Hide and Seek is inderdaad een toppertje! Maar ook Headlock doet het bij mij goed, dat rustige begin en dan die beat die erin komt. Heerlijk.

En nu heb ik ook nog het geluk dat eind deze maand de nieuwste CD uitkomt!

Een van de weinige albums die ik helemaal kan luisteren van vanvoor tot vanachter en omgekeerd. Voor mij toch ook wel één van de meest getalenteerde artiesten op dit moment. Heel vernieuwend, mooie lyrics, prachtige stem. Meer moet een album niet zijn. Kan eigenlijk geen enkel slecht lied op deze cd vernoemen...

"Hide and Seek" steekt er inderdaad bovenuit, maar "say goodnight and go" is ook een heerlijk nummer. Lekker uplifting !

avatar van Carolaah
Schandalig dat ik nu pas Imogen Heap 'ontdek'. Heb de naam al verscheidene malen zien passeren, maar nooit iets mee gedaan..

Totdat de single 'whatcha say' dus uitkwam (Jason Derulo) waarin een sample van Hide en Seek wordt gebruikt..

Schitterend nummer zeg.. tijd om wat meer te gaan luisteren

avatar van Justinx
Carolaah schreef:

Schitterend nummer zeg.. tijd om wat meer te gaan luisteren

Begin bij het beste zou ik zeggen: Imogen Heap - Ellipse (2009)

avatar van Shinobi
Heerlijk album om naar te luisteren, ditmaal gelukkig wel gemasterd in tegenstelling tot I Megaphone.

Klinkt vernieuwend, heerlijke melodieën en een aardige stem.
Jullie vinden het nummer Hide and Seek allemaal zo goed, maar ik vond 'm op zich wel oké.

Voor nu 4, 0 sterren, kan zeker hoger worden. Dit is een album die groeit bij elke keer dat je 'm weer luistert.

Nu snel op naar Ellipse.

Hide and Seek is echt werkelijk prachtig. Die combinatie van muziekale klanken en stemgeluid is echt fenominaal

Jammer dat er dan zo'n whatch say remix van een of andere r&b paap van wordt gemaakt....

avatar van Mandylion
Hide and Seek luisteren met koptelefoon in een stille kamer is zonder twijfel een aanrader! Je hoort ieder zuchtje, iedere galm, iedere minuscule nuance in de harmonieën... Wat een prachtig nummer, nu begrijp ik het pas echt!
In So you think you can dance heeft er trouwens laatst iemand een auditie op gedanst. Was ook een aangename verrassing!

Mandylion schreef:

Een koptelefoon geeft te weinig diepte aan dit nummer.

Het beste komt deze plaat tot zijn recht op een echt goede installatie en met een goed afgestemde bass. Je hoort inderdaad dan ieder zuchtje, maar je wordt dan pas echt weggeblazen door haar stem.

audiophile schreef:

Een koptelefoon geeft te weinig diepte aan dit nummer.

Dat geloof ik graag, maar voor de gemiddelde 19-jarige is dat helaas niet haalbaar... To be continued dan maar, ik ben benieuwd hoe het klinkt!

Ozric Spacefolk
Mijn eerste kennismaking met Imogen Heap. En het klinkt erg lekker.

Spannende, wat lage stem en erg smaakvolle muzikale omlijsting.

avatar van Rudi1984
Ik ben minder enthousiast. Het steekt prima in elkaar, maar ik vind het maar een saaie zit. Erg eentonig ook, zowel compositorisch als qua zang.