Black Label Society - 1919 Eternal (2002)

Rock / Metal
Label: Spitfire

1. Bleed for Me (5:37)
  2. Lords of Destruction (5:15)
  3. Demise of Sanity (3:28)

met Robert Trujillo

4. Life / Birth / Blood / Doom (4:28)

met Robert Trujillo

5. Bridge to Cross (5:53)
  6. Battering Ram (2:26)
  7. Speedball (1:02)
  8. Graveyard Disciples (3:24)
  9. Genocide Junkies (5:57)
  10. Lost Heaven (4:28)
  11. Refuse to Bow Down (4:57)
  12. Mass Murder Machine (5:51)
  13. Berserkers (5:10)
  14. America the Beautiful (3:16)
avatar van Sebashuis
niet te verwarren met ]deze

leuk album. vooral omdat ik dacht dat Black Label Society alleen maar hard werk had. en al het rustige op een speciaal album deed.

productie is heerlijk!

avatar van sgapie
Een verschrikkelijk goed album van black label, jammer datie't schijnbaar niet zo veel geluisterd word in Nederland. Toch raad ik iedereen die Ozzy Osborn, Pantera, Down, Zakk Wylde vet vind dit te cheken.

avatar van B.Robertson
Een sterker album dan Stronger than death. Ditmaal zijn alle songs van een constant goed niveau. Grote uitschieters hoor ik er niet in, maar dat vormt geen belemmering. Het is weer genieten met zijn zang/ gitaarspel op deze plaat en dat telt. Naast het nodige heavy werk staan er ook twee akoestische instrumentals op. Goed album.

avatar van james_cameron
Rauw en stevig derde album, qua songs dik in orde, maar aan de schuurpapieren zang van Zakk Wylde begint wel het één en ander te schorten. Die klinkt namelijk behoorlijk geforceerd. Gelukkig zijn daar altijd weer die heerlijk vette gitaarriffs om één en ander te compenseren. Gezegd moet worden dat ook Wylde's gitaarwerk niet van zijn gebruikelijke hoge niveau is. Ligt wellicht een beetje aan de wat eenvoudige produktie, waardoor alles niet zo spettert als op het debuut.

avatar van AstroRocker
Het derde album van BLS gaat gewoon door waar Strong Than Death eindigt: lekker rauwe en dampende rock van een hoog niveau. De uitschieters (nou ja, degenen die ik net iets beter vind dan de rest) zijn: Lords of Destruction, Life/ Birth/ Blood/ Doom en Refuse to Bow Down. Er staan wel twee zwakke broeders op waardoor de score iets lager uitvalt van bij Stronger Than Death: Speedbal en America the Beautiful. Ook de productie vind ik minder dan op de voorgaande twee albums.