Moonrise - Stopover - Life (2012)

Polen
Label: Lynx

1. Stopover - Life (4:32)
  2. Surrender to Win (6:56)
  3. Start Up Song (4:05)
  4. Let It Flow (6:16)
  5. Flying in Empty Lands (7:02)
  6. Blind Faces (5:49)
  7. Guardian Angel (6:51)
  8. Unravel Your Soul (7:37)
  9. Mr. Strange (9:13)
Ozric Spacefolk
In het kader van 'nieuwe bandjes ontdekken' deze plaat eens aangeschaft.

Zo op het eerste gehoor, erg aangename neoprog, met Pendragon, Pink Floyd, Marillion en Quidam elementen.

Poolse prog is altijd wel erg goed, blijkt weer. Vooral de heftige solo's zijn mooi.
De keyboardsolo's klinken ook lekker ouderwets en doen me denken aan de solo's die Mark Kelly (Marillion) zo mooi deed in de begintijd van Marillion.

Ozric Spacefolk
Die gitarist is zo krankzinnig goed. Ik ken geen gitarist van deze generatie die zo goed kan soleren.

Ik heb het opgezocht en zijn naam is Marcin Kruczek, en hij speelt ook in Mindfields en Nemezis.

avatar van R-bek6
Mijn score van 5 naar 4 gezet. Muziek blijft erg mooi maar het accent van de zanger gaat steeds meer opvallen en de teksten zijn van een wel zeer matig niveau.

Ozric Spacefolk
Teksten gaan zover ik weet over erg hedendaagse dingen, geloof ik.

Ik heb nog nooit aandachten naar de teksten geluisterd. De zanger is overigens een beroemdheid in Polen, als ik youtube mag geloven.

Nagenoeg accentloos en bijna op het perfecte af. Meer een crooner dan een rockzanger.

Ozric Spacefolk
Mr. Strange kent wel zo'n 1000 tempowisselingen en maatsoorten, maar loopt zo soepel en lekker, dat het nauwelijks opvalt. Wat een belachelijk knap nummer. Daar kunnen Threshold, Pendragon en IQ nog eens veel van leren.

avatar van marathonman
Prachtig album, zang is perfect, lekker gelaagd, veel gedraaid..